  • Data: 2014-08-26 17:07:17
    Temat: Re: Kiedy staje sie spadkobierca?
    Od: poszukiwacz <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Osiecki wrote:
    > A czy można ot tak sobie odrzucić spadek nie będąc jeszcze do
    > niego uprawnionym?

    Wtedy odrzucenie spadku nie miałoby skutków prawnych ponieważ nie
    można odrzucić spadku którego się jeszcze nie nabyło.

    Jeśli o tytule powołania do spadku dowiesz się po raz pierwszy na
    przykład z wezwania do zapłaty to też masz jeszcze możliwość
    odrzucenia takiego spadku.

    Poza tym radziłbym rozesłać listy do członków rodziny:
    Szanowny wujku Leonie,
    Przyjmij ode mnie wyrazy szacunku i ubolewania z powodu śmierci
    Cioci Genowefy. Wybacz mi że nie byłem obecny na uroczystości
    pogrzebowej. Mam do Ciebie osobistą prośbę. W razie gdybyś
    dowiedział się o jakiejkowliek okoliczności powodującej że to ja
    jestem osobą dziedziczącą po zmarłej dnia x.x.xxxx Genowefie
    Kowalskiej to bardzo Cię proszę abyś niezwłocznie powiadomił mnie
    o tym pisemnie. Od mojego brata ciotecznego (Piotra Gąski)
    dowiedziałem się w dniu x.x.xxxx, że Ciocia Genowefa pozostawiła
    w spadku znaczne długi. Z tego powodu chciałbym miec możliwość
    odrzucenia spadku po Cioci Genowefie w razie gdyby z powodów
    prawnych doszło do sytuacji że to ja jestem jej spadkobiercą. W
    razie gdybyś Wujku mógł przesłać mi informacje na ten temat to
    załączam gotową zaadresowaną już do mnie kopertę zwrotną z
    naklejonymi znaczkami za 7 zł jako na list polecony.
    Z wyrazami szacunku,
    Twój siostrzeniec - Kamil Baczyński

    Kserokopia i dowód nadania listu - ad acta.

    W razie braku odpowiedzi pisemnej będziesz miał dla sądu dowód że
    dołożyłeś należytych starań aby w razie czego móc dowiedzieć się
    o tytule swojego powołania do spadku po zmarłej krewnej.