  • Data: 2014-08-31 19:01:05
    Temat: Re: Kiedy staje sie spadkobierca?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Osiecki wrote:

    > Ech... Nie można się dowiedzieć, jeśli np. rodzina zmarłego w ogóle nie
    > utrzymuje kontaktów z "ofiarą" lub wręcz chce jej zrobić finansowe kuku.
    > Dlatego właśnie pytam, czy sąd w jakikolwiek sposób informuje kogoś, że
    > stał się spadkobiercą...

    powinienes z sądu dostac informację, zd toczy sie sprawa spadkowa po xyz.
    Jesli ktokolwiek podał twoje dane.
    Jak nie to sie teraz zainteresuj w sądzie gdzie mieszkała ciotka, czy
    sprawa była i popros o odpis lub wydanie dokumentów na twoje nazwisko
    jesli lezą w aktach.

    6 miesiecy biegnie od momentu dowiedzenia się, wiec uprawdopodobnij
    kiedy sie dowiedziałeś. Jesli te 6 miesiecy jeszcze nie minęło, to
    możesz w sądzie złożyć w niosek o odrzuceniu spadku i sprawa spadkowa
    bedzie jeszcze raz.
    Pamietaj, ze jak masz dzieci to im wlasnie kopiesz dołki.
    dobrze by bylo ich poinformowac. A jak są małoletnie to już szukaj sądu
    rodzinnego, któryby zdążył rozpatrzeć sprawę o odrzucenie spadku przez
    małoletnich w ciągu 6 miesiecy.