  • Data: 2013-08-23 18:26:25
    Temat: Re: Kiedy można usunąć wrak samochodu?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 22 Aug 2013, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Jesli nie można się zatrzymać, to jak chcesz parkować?

    Po kolei :)

    Nielegalność manewru nie usuwa legalności innych elementów
    zachowania.
    Łatwe do poznania na własnej skórze jak przywalisz w kogoś,
    kto jadąc drogą z pierwszeństwem przejechał linię ciągłą
    albo w kogoś kto "na pierwszeństwie" użył migacza a pojechał
    prosto.

    W tym przypadku wychodziłoby, że nielegalnie stoisz przez minutę,
    potem można już stać :>

    Druga strona medalu to dopuszczalny sposób karania: skoro mandat
    jest za "widziane wykroczenie" (w uproszczeniu) i takie manewry
    jak np. pomiar odcinkowy (pośrednie wywiedzenie faktu wykroczenia
    z praw fizyki i matematyki) wymagają osobnych zapisów prawnych,
    to jeśli takiego osobnego przepisu pozwalającego na mandat
    mimo "niewidzenia" nie ma (znaczy policjant nie widzi momentu
    zatrzymania, stwierdza tylko parkowanie), mi wychodzi iż ukaranie
    byłoby możliwe jedynie przez sąd.

    PODSUMOWANIE:

    "Wysoki sądzie, to auto ustawił w tym miejscu dźwig, który
    sam stał zderzakami 12m od skrzyżowania, nikt się nie
    zatrzymywał w sposób niedozwolony" :P

    ICMPTZ?
    (oczywiście poza pokazaniem monitoringu bez dźwigu :>)

    pzdr, Gotfryd