  • Data: 2013-05-02 09:41:15
    Temat: Re: Kazirodztwo - interpretacja przepisu
    Od: Maruda <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-05-02 00:27, Robert Tomasik pisze:
    > to może się ujawnić po kilku pokoleniach. Ale jak z jakiegoś powodu para
    > jest bezpłodna? No wystarczy, że jedno z nich. To co tak naparwdę chroni
    > ten przepis?
    Myślę, że jakieś-tam prawo naturalne, obecne niemal we wszystkich
    kulturach. A "wyjątku" dla trwale bezpłodnego rodzeństwa nie wpisuje się
    do prawa, by nie demoralizować.
    Strata jednostkowa mniej waży, niż potencjalna szkoda dla ogółu.

    To jak z całym wymiarem sprawiedliwości. Jeśli sąd kogoś pomyłkowo udupi
    na całe życie, to mówi się "trudno". Prawo ma być egzekwowane, by nie
    odpuścić pozostałym 99,99% przestępców.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.