  • 11. Data: 2006-11-22 08:18:06
    Temat: Re: Katastrofa w "Halembie" a wypowiedż premiera
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 22 lis o godzinie 08:32, na pl.soc.prawo, jalboss napisał(a):

    > Jeżeli powstała jakaś firma, która świadczy usługi górnicze, a nie jest
    > wpisana do układu zbiorowego to nie podlega jego zapisom, a więc ludzie,
    > którzy pracuja pod taka firmą, nie dostają barbórki, czternastki itp. rzeczy
    > no i przede wszystkim odszkodowania pośmiertnego.

    No jak to nie dostaną odszkodowania pośmiertnego???
    Wypadek w pracy - muszą otrzymać.
    Chyba że pracowali na "czarno" - wtedy taka spółeczka węglowa, jej władze,
    właściciele powinni odpowiadać jak za morderstwo i ze swoich majątków
    wypłacać odszkodowanie pośmiertne.

    > Powstawanie takich firm to efekt ciągłego szukania oszczędności, ekonomii
    > rynkowej i stałego ograniczania miejsc pracy w górnictwie.

    No właśnie - te oszczędzanie, szukanie oszczędności jest iluzoryczne.
    Przecież określone prace KTOŚ musi wykonać.
    Skoro kopalnia nie ma swoich pracowników - to "wynajmuje" górników
    zewnętrznych. Ale musi być określona ludzka obsada na dane zadanie - praw
    fizyki się nie przeskoczy i Pstrowskich już nie ma.

    > A teraz pan Poncyliusz chce jeszcze pozwalniać kolejnych specjalistów.
    > Gratuluję temu panu pomysłów. Nalezy się przygotowac, że takich smutnych
    > dni jak teraz w Rudzie Śląskiej będzie coraz więcej.

    Skoro takie spółeczki pasą się na grzbiecie kopalń - to dlaczego nie
    ponoszą wszystkich kosztów związanych z utrzymaniem tych kopalń - typu
    podatki gruntowe, pozwolenia na wydobycie itp itd.

  • 12. Data: 2006-11-22 08:25:53
    Od: "Viking" <jonnyb@no_spam_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "gg" <d...@d...d.> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Viking" <jonnyb@no_spam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dobrze wiem. Piszę o "górniku" z KGHMu.

    LOL
    no to fakt, tam to sobie zyja... ci co ich zasypalo zapier... za 1.8k na
    rece + barborka + deputat weglowy + bony zywnosciowe... w przelozeniu na
    jezyk polski taki gornik splaca 5 lat raty za matiza a kelnerka w warszawie
    zarabia wiecej niz on na samych napiwkach...

  • 13. Data: 2006-11-22 08:31:02
    Od: ps <p...@g...pl>

    Viking napisał(a):
    (..)
> [...]
    > jezyk polski taki gornik splaca 5 lat raty za matiza a kelnerka w warszawie
    > zarabia wiecej niz on na samych napiwkach...

    To znaczy ile wynoszą poszczególne składniki wynagrodzenia?
    Tutaj: http://biznes.interia.pl/news?inf=568533 znalazłem taką listę
    składników, napisz przy nich wartości:

    Płaca zasadnicza
    Nadwyżka akordowa
    Dodatek za nadl. pn-pt
    Dodatek za nadl. S+N
    Wynagrodzenie za urlop
    Wynagrodzenie za chorobowe KG
    Deputat węglowy
    Premia regulaminowa dniówkowa
    Premia regulaminowa akordowa
    Premia zadaniowa
    Dodatek funkcyjny
    Dodatek nocny
    Dodatek II zmiana
    Nagroda Roczna
    Nagrody jubileuszowe
    Nagroda Barbórkowa
    Pomoce szkolne
    Bilety z KG

    Zaznacz, czy to brutto czy netto, i czy miesięcznie, czy rocznie. To nie
    jakieś wyrzuty, ciekaw jestem po prostu.

  • 14. Data: 2006-11-22 08:31:33
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 22 lis o godzinie 09:25, na pl.soc.prawo, Viking napisał(a):

    > ... za 1.8k na rece + barborka + deputat weglowy + bony zywnosciowe...

    To akurat mowa o *górnikach* kopalnianych - bo *górnicy* spółeczkowi - mogę
    o tym wszystkim pomarzyć. Co poniektórzy mają 1,8tys - ale brutto (wraz z
    sobotami i niedzielami)

    --
    Herbi
    22-11-2006 09:31:31

  • 15. Data: 2006-11-22 08:37:10
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 22 lis o godzinie 09:31, na pl.soc.prawo, ps napisał(a):

    > Płaca zasadnicza

    Kodeks Pracy dla wszystkich pracowników

    > Nadwyżka akordowa

    Zależne od charakteru firmy i pracy - stosowane ogólnie.

    > Dodatek za nadl. pn-pt
    > Dodatek za nadl. S+N
    > Wynagrodzenie za urlop

    Kodeks Pracy dla wszystkich pracowników

    > Wynagrodzenie za chorobowe KG

    Układ Zbiorowy górnictwa

    > Deputat węglowy

    Przywilej branżowy (wiele branż ma swoje przywileje o których się nie mówi
    oficjalnie)

    > Premia regulaminowa dniówkowa
    > Premia regulaminowa akordowa
    > Premia zadaniowa

    Wynika to z podpisanej i zawartej umowy o pracę - to normalka.

    > Dodatek funkcyjny
    > Dodatek nocny
    > Dodatek II zmiana

    Kodeks Pracy dla wszystkich pracowników

    > Nagroda Roczna
    > Nagrody jubileuszowe

    Inni pracodawcy także to stosują.

    > Nagroda Barbórkowa

    Układ Zbiorowy górnictwa

    > Pomoce szkolne

    Tego nie rozumiem??????

    > Bilety z KG

    Co to za bilety - również nie rozumiem :(((

    > Zaznacz, czy to brutto czy netto, i czy miesięcznie, czy rocznie. To nie
    > jakieś wyrzuty, ciekaw jestem po prostu.

    To zależy - nagroda barbórkowa wszak nie jest miesięcznie - raz do roku,
    acz zdarza się że wypłacana w "częściach" np. kwartalnie.

  • 16. Data: 2006-11-22 09:20:31
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Herbi wrote:

    > To akurat mowa o *górnikach* kopalnianych - bo *górnicy* spółeczkowi - mogę
    > o tym wszystkim pomarzyć. Co poniektórzy mają 1,8tys - ale brutto (wraz z
    > sobotami i niedzielami)

    ... a swoja droga nikt im pistoletu przy skroni nie trzyma, zeby za te
    pieniadze pracowali pod ziemia ...

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 17. Data: 2006-11-22 09:31:32
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Herbi napisał(a):
    > Skoro takie spółeczki pasą się na grzbiecie kopalń - to dlaczego nie
    > ponoszą wszystkich kosztów związanych z utrzymaniem tych kopalń - typu
    > podatki gruntowe, pozwolenia na wydobycie itp itd.

    dlatego że od ponoszenia kosztów są kopalnie a od przynoszenia zysków te
    prywatne spółeczki i prywatni pośrednicy sprzedający węgiel.

    andy_nek

  • 18. Data: 2006-11-22 10:15:13
    Od: ps <p...@g...pl>

    Herbi napisał(a):

    > Kodeks Pracy dla wszystkich pracowników

    itd
    (..)

    Ja wiem, co z czego wynika, chcę tylko wiedzieć, jak to jest ustalone
    dla górników w ich umowach i innych układach zbiorowych. Konkretne kwoty.

  • 19. Data: 2006-11-22 10:19:30
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > ... a swoja droga nikt im pistoletu przy skroni nie trzyma, zeby za te
    > pieniadze pracowali pod ziemia ...

    Jakie to żałosne...
    Zrozum w końcu, że im pistolet przy skroni jednak "coś" trzyma.

    Strasznie już oklepane są te slogany: "jak nie chcesz to nie musisz za
    tyle pracować", "przecież nikt cię nie zmusza"... itp.
    Czy uważasz, że kto tylko chce może wsadzić dupę za biurko albo do
    samochodu służbowego i pracować głową ewentualnie palcami stukającymi w
    klawiaturę komputera?

    Niestety nie! Oprócz wyścigu szczurów jest jeszcze coś innego.
    To coś to tradycja, przywiązanie do pewnego zajęcia.
    Tacy są górnicy. Dziadek robił w kopalni, ojciec robił w kopalni i on
    też będzie tam robić. A jak pewnego dnia zginie mu na szychcie 10 kumpli
    to on na drugi dzień zjedzie i na przodku obok będzie fedrować jak wczoraj.

    A może w końcu idąc za Twoją radą wszyscy zrezygnowali by z ryzykownych
    zawodów ale wtedy to byś się ogrzał chyba ogniskiem zrobionym z papierów
    wyprodukowanych przez urzędasów, a zresztą pewnie nie miałbyś gdzie tego
    ogniska palić bo pierwszy lepszy silniejszy w barach wykopałby Cię z
    twojego domu.

    --
    M.
    GG: 1119311

  • 20. Data: 2006-11-22 10:37:01
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Shreek" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Niestety nie! Oprócz wyścigu szczurów jest jeszcze coś innego.
    > To coś to tradycja, przywiązanie do pewnego zajęcia.

    a powiec co mnie to kur... obchodzi
    jak chce sobie "uprawiac"tradycje, to niech nie placze ze malo placa, ze
    mzna zginac, itd
    jak sie cos robi dla idei to sie robi to dla idei i nie ma znaczenia ile
    sie za to dostanie

    > A może w końcu idąc za Twoją radą wszyscy zrezygnowali by z ryzykownych
    > zawodów ale wtedy to byś się ogrzał chyba ogniskiem zrobionym z papierów

    jakby polowa gornikow zrezygnowala z tradycji, to by sie okazalo ze reszta
    moze niezle zarobic a wegla jest tyle ile potrzeba, tymczasem
    przyzwyczaili sie za komuny ze mieli wszystko, i nadal chca miec wszystko,
    pobrali dziesiatki tysiecy odpraw, przeputali kase i powracali do kopaln
    jak chca tak maja