  • 111. Data: 2020-02-07 11:34:28
    Temat: Re: Katastrofa
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Żeby doręczyć wezwanie będą wchodzić z drzwiami?

    -----

  • 112. Data: 2020-02-07 18:14:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.02.2020 o 10:27, ąćęłńóśźż pisze:

    > Na każdego proka mają haka?

    Nie - prokuratorzy nie robią koło dupy policji a w zamian policja nie
    patrzy za bardzo co robią porki;) Przynajmniej tak obstawiam - sybioza.
    W końcu pływają w tym samym szambie.

    --
    Shrek

  • 113. Data: 2020-02-07 18:16:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.02.2020 o 11:34, ąćęłńóśźż pisze:
    > Żeby doręczyć wezwanie będą wchodzić z drzwiami?

    Pewnie zależy komu i jakie wezwanie;)

    --
    Shrek

  • 114. Data: 2020-02-11 20:54:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-01-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Nie mam zielonego pojęcia. Ja bym stawiał z art. 115. 2. Ustawy z dnia
    > 4lutego 1994 r.o prawie autorskim i prawach pokrewnych: "Tej samej
    > karze podlega, kto rozpowszechnia bez podania nazwiska lub
    > pseudonimu twórcy cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci
    > opracowania, artystyczne wykonanie albo publicznie zniekształca
    > taki utwór, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie."
    > podnosząc, że jest to zniekształcenie utworu. Nie ma tam słowem o
    > trwałym zniekształceniu, a pomnik jest przedmiotem prawa autorskiego.

    Już chyba o tym wcześniej dyskutowaliśmy i to nie bardzo podpada pod
    ducha tego przepisu, ale dodatkowo zważ tez, że takim przedmiotem jest
    też dzieło architektoniczne w postaci budynku, który został np.
    ochlapany błotem przez samochód, lub uraczony naklejonym plakatem. Mimo
    nagminnosci tego typu zdarzeń, oskarżeń z art. 115/2 chyba brak?

    --
    Marcin

  • 115. Data: 2020-02-11 23:01:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > ochlapany błotem przez samochód, lub uraczony naklejonym plakatem. Mimo
    > nagminnosci tego typu zdarzeń, oskarżeń z art. 115/2 chyba brak?

    Celna riposta, tylko nie uwzględnia krytycznie istotnego faktu, że
    proponowane przeze mnie przestępstwo jest przestępstwem umyślnym. O ile
    trudno mi sobie wyobrazić nieumyślne umieszczenie koszulki z
    jakimkolwiek napisem - w tym również "Konstytucja" - na pomniku, to
    przypadkowe ochlapanie błotem elewacji już jak najbardziej jest możliwe.
    W odniesieniu do umieszczenia tam plakatu, to mamy lex specjalis w
    postaci art. 63a Kodeksu wykroczeń.

    By temat wyczerpać, możemy mieć jeszcze sytuację, że ktoś celowo
    uszkadza elewacje malując ją, czy w jakiś inny sposób uszkadzając. No i
    tu trzeba się zastanowić, czy bardziej doszło do uszkodzenia mienia, czy
    bardziej do uszkodzenia dzieła architektonicznego. Osobiście wydaje mi
    się, że o uszkodzeniu dzieła można by mówić, gdyby uszkodzenie elewacji
    miało wymiar "makro". Jakby ktoś "uwalił" ozdobny murek przykładowo. W
    sytuacji, gdy to i tak jest przestępstwo, to wydaje mi się, że
    zastanawianie się nad tym, który akurat artykuł będzie bardziej w
    "duchu" przepisu jest trochę zagadnieniem akademickim.

    Po za tym zauważ, że ja nie piszę o skazywaniu kogokolwiek, a o
    prowadzeniu w tym kierunku postępowania. Jeśli w toku postępowania
    dojdziemy do wniosku, że nie są spełnione wszystkie przesłanki, to się
    umorzy z uwagi na brak cech przestępstwa i tyle. Natomiast zdecydowanie
    wydaje mi się to sensowniejsza koncepcja, niż "znieważenie pomnika".

    --
    Robert Tomasik

  • 116. Data: 2020-02-11 23:19:39
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

> [...]
    > umorzy z uwagi na brak cech przestępstwa i tyle. Natomiast zdecydowanie
    > wydaje mi się to sensowniejsza koncepcja, niż "znieważenie pomnika".

    Mnie to wygląda jak jakis psikus czy coś ala prima aprilis. Ludzie nie
    mają wogóle poczucia humoru, są zawzięci i zaraz , za byle co po sądach
    latają. Wiadomo- za pieniądze z Budżetu Państwa.

    --
    animka

  • 117. Data: 2020-02-12 06:24:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Natomiast zdecydowanie
    > wydaje mi się to sensowniejsza koncepcja, niż "znieważenie pomnika".

    Praktycznie każda będzie sensowniejsza, bo to że słowo konstytucja
    znieważa lecha, który ślubował jej bronić jest absurdem zrodzonym w
    głowie jego brata, któremu wydaje się, ze to jego pomnik, a on
    konstytucji nieniawidzi.

    --
    Shrek