  • Data: 2002-12-09 07:49:04
    Temat: Re: Kasy fiskalne
    Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

    > głownie chodzi o to tłumaczenie się ,że nie można tego załatwić na
    kasie
    > fiskalnej ...mysle ,ze można jest tam ponoc taki klawisz data
    sprzedazy i
    > enterkiem i wtedy ponoc towar wroci na stan magazynu a z kasy
    zostanie
    > wyplacona gotowka...i jeszcze jeden klawisz del cos tez z tym ma
    wspólnego
    > ...widzialam osobiscie gdy zwracalam towar i pani go mi
    przyjeła...moze i to
    > byla dobra wola i moje szczescie w tym dniu ;-)

    Nie można wycofać ze sprzedaży w kasie. W jej rejestrach zostaje
    spisana sprzedaż i nie ma, po zakończeniu transakcji i wydrukowania
    paragonu do końca, żadnych możliwości fizycznego usunięcia zapisu w
    rejestrach. Przed zakończeniem dnia jedynie uprawniony serwisant może
    dokonać zerowania rejestrów (ale zerowań w całym życiu kasy jest chyba
    jedynie 30 i też zostają one zapisane do modułu fiskalnego). Jedynie w
    jaki sposób można zmniejszyć sprzedaż to umieścić odebrany od klienta
    (wraz ze zwróconym towarem) paragon w tzw. książce błędów i zwrotów
    (lub innym rejestrze) z którego wyniki po zsumowaniu miesięcznym
    wpisuje się do ksiąg handlowych.

    (no chyba że coś się zmieniło od czasu gdy byłem serwisantem kas
    fiskalnych)

    Podstawa prawna: rozporządzenia ministra finansów (było tego 'jak
    psów')

    Pozdrawiam
    Qwax