  • Data: 2002-03-15 13:19:33
    Temat: Re: Kary za niegospodarnosc
    Od: "tek" <t...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W przypadku osób z zarządu spółki lepiej skorzystać z art. 585 KSH i
    zgłosić przestępstwo, co oczywiście nie wyklucza dochodzenia odszkodowania
    w postępowaniu adhezyjnym.

    Dzieki za zainteresowanie tematem. Nie jestem prawnikiem i nie mam pojecia
    gdzie szukac artykulu 585 (jak sie domyslam kodeksu handlowego). Czy moge
    gdzies to znalezc?
    A dla jednego zaplacenie kary trzykrotnej pensji to smierc glodowa. A dla
    prezesow w Stoczni Szczecinskiej i prezesow spolek stoczniowych, to jakies
    kilkaset tysiecy nowych zlotych (dobrze czytacie prezes holdingu zarabia
    jakies 300 tys. nowych zlotych, czyli 3 mld. starych - i to spolki lezacej
    na dnie) ale przy ich pensjach zabezpieczyli finansowo juz kilka nastepnych
    pokolen ze swojej rodziny.
    Oczywiscie nie bede sie procesowal z prezesami stoczni ale dziwie sie, ze
    jeszcze nikt nikogo nie pociagnal do odpowiedzialnosci karnej za to co sie
    tu dzialo i jak swiadomie dazy sie do upadku firmy, zeby na koniec rozgrabic
    jeszcze troche z tego co zostalo.
    Niestety przy takich pieniadzach panowie prezesi moga wykupic pol Szczecina,
    nie mowiac juz o dobrych adwokatach.
    T.T.