  • 1. Data: 2004-01-12 08:38:22
    Temat: Karta kredytowa i dane osobowe
    Od: "OK" <o...@o...pl>

    Witam!

    Od pewnego banku otrzymałem formularz do wypełnienia aby otrzymać kartę
    kredytową. Wypełniłem go podając swoje dane osobowe. Niestety okazało się że
    bank ten bardzo długo uruchamiał procedurę wydania karty. Pewna miła pani z
    Działu Obsługi Klienta dzwoniła przynajmniej raz tygodniowo i zapewniała że
    karta będzie wydana. W końcu po 2 miesiącach okazało się że na blankiecie z
    banku dotyczącym wynagrodzenia i zatrudnienia brakuje miejsca na imię
    inazwisko - trzeba więc wysłać jeszcze jeden formularz uzupełniony o imie i
    nazwisko.
    Bardzo mnie to zniechęciło i zrezygnowałem z karty - ale bank ma nadal moje
    dane które wysłałem. Chcę aby bank ten nie przetwarzał i nie gromadził moich
    danych osobowych. Pani z banku nie chce mi odesłać mojego formularza ? Co
    mam zrobić ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-01-12 12:17:57
    Temat: Re: Karta kredytowa i dane osobowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "OK" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    moich
    > danych osobowych. Pani z banku nie chce mi odesłać mojego formularza ?

    Wysłać im informację, że nie wyrażasz zgody na przetwarzanie danych.
    Formularza i tak nie dostaniesz. Zresztą to by nie miało sensu, bo dane
    wprowadzono do systemu informatycznego. Tych danych z systemu nikt nie
    usunie i nie masz prawa tego żądać. Ale Twoje oświadczenie uniemożliwi im
    przysyłanie Ci makulatury.

  • 3. Data: 2004-01-12 13:27:28
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > wprowadzono do systemu informatycznego. Tych danych z systemu nikt nie
    > usunie i nie masz prawa tego żądać. Ale Twoje oświadczenie uniemożliwi im

    Prawdopodobnie dane zostaną poddane "anonimizacji" - usunięte zostanie imię i
    nazwisko, a pozostałe dane (łącznie z PESELem) będą używane do celów
    statystycznych. Jeśli w przyszłości starałbyś się w tym banku o kartę, to bank,
    po PESELu, sprawdzi co tam kiedyś napisałeś :)

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 4. Data: 2004-01-12 13:37:28
    Od: Dan <d...@p...pl>

    > Tych danych z systemu nikt nie usunie i nie masz prawa tego żądać.

    dlaczego nie moze zadac usuniecia swoich danych z systemu? z tego co
    pamietam byl odpowiedni zapis na ten temat w ochronie danych osobowych.

  • 5. Data: 2004-01-12 17:12:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ Wysłać im informację, że nie wyrażasz zgody na przetwarzanie danych.

    ..."w celach innych niż realizacja umowy" :)
    [...]
    >+ usunie i nie masz prawa tego żądać. Ale Twoje oświadczenie uniemożliwi im
    >+ przysyłanie Ci makulatury.

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-01-12 22:56:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dan" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

    > dlaczego nie moze zadac usuniecia swoich danych z systemu? z tego co
    > pamietam byl odpowiedni zapis na ten temat w ochronie danych osobowych.

    Ale ustawa o ochronie danych osobowych, gdzie jest taki zapis, nie dotyczy
    baz danych klientów. Inaczej mógł byś do wierzyciela napisać, ze nie
    wyrażasz zgody na przetwarzanie Twoich danych i on by musiał usunąć dane o
    Tobie z rejestru i nie mógł dochodzić roszczeń, co jest oczywistą bzdurą.

  • 7. Data: 2004-01-13 01:46:46
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <btu6hb$m3q$6@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > wprowadzono do systemu informatycznego. Tych danych z systemu nikt nie
    > usunie i nie masz prawa tego żądać. Ale Twoje oświadczenie uniemożliwi im

    Artykuł 32
    1. Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które
    jej dotyczą, zawartych w zbiorach danych, a zwłaszcza prawo do:
    6) żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych,
    czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia,
    jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane
    z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego
    zostały zebrane,

    ?

    --
    Marcinn

  • 8. Data: 2004-01-13 02:00:48
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <btvc62$5kt$13@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > Tobie z rejestru i nie mógł dochodzić roszczeń, co jest oczywistą bzdurą.

    Tzn. Art.23 u.3? Ale on chyba nie napisał że jest ich klientem. Gdzie on
    zawarł jakąkolwiek umowę? Kartę można miec niezależnie od rachunku. Poza
    tym, nawet jeśli jest klientem to to są przecież osobne umowy i zapewne
    osobne bazy danych. MZ w przypadkach bezspornych, bank ma obowiązek usunąć
    takie dane, a jak nie zechce to powiadamiamy GIODO. Odwracjąc Twój
    przykład ogonem, bzdurą byłoby gdybym mógł gromadzić i przetwarzać dane
    dowolnej osoby z którą miałem jakąkolwiek zawodowo styczność (poprosiła
    mnie np. o cennik).

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2004-01-13 17:03:55
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Tzn. Art.23 u.3? Ale on chyba nie napisał że jest ich klientem. Gdzie on
    > zawarł jakąkolwiek umowę? Kartę można miec niezależnie od rachunku. Poza

    Umowa została zawata poprzez wybranie prefiksu operatora.
    Do zawarcia umowy nie zawsze konieczny jest podpis stron, lub nawet świadomość
    jej zawierania - np. wchodząc do pojazdu komunikacji miejskiej zawierasz z
    przewoźnikiem umowę, mimo że ani Ty (zwykle), ani przewoźnik nie są świadomi
    tego jednostkowego faktu.

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 10. Data: 2004-01-13 17:05:20
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    Wybaczcie moją nieuwagę, to nie było do tego wątku :)