  • 1. Data: 2005-12-31 16:11:30
    Temat: Karnawałowe bale - szpiedzy ZAiKS-u w akcji
    Od: troll <n...@g...pl>

    Czy ktos zna pdstawe prawna "legitymowania" przez przedstawicieli ZAIKSu

    Onet Kraj PAP, MD /06:34

    Karnawałowe bale - szpiedzy ZAiKS-u w akcji

    "Życie Warszawy": Właściciele lokali organizujących karnawałowe zabawy
    muszą liczyć się z tym, że przed północą ktoś z gości wyjmie legitymację
    i zapyta o dowód opłacenia tantiem za odtwarzaną muzykę.
    W tym roku 130 terenowych inspektorów Stowarzyszenia Autorów ZAiKS
    (Związek Autorów i Kompozytorów Scenicznych) na sylwestra uda się
    całkowicie prywatnie. Nie dostali - na szczęście - oficjalnego
    polecenia, by sylwestrową noc spędzić na kontrolach. Może się jednak
    zdarzyć, że inspektor podczas balu, w przerwie między tanecznymi
    popisami, zagadnie właściciela lokalu o tantiemy i umówi się na
    oficjalną wizytę po Nowym Roku - dodaje dziennik.

    "Przyjmujemy, że jeśli organizator imprezy czerpie z niej zyski, np.
    poprzez sprzedaż biletów lub umieszczenie reklamy sponsora imprezy,
    zabawa przestaje być całkowicie prywatnym wydarzeniem towarzyskim" ­
    tłumaczy Damian Popielarz, kierownik wydziału inkasa terenowego ZAiKS.

  • 2. Data: 2005-12-31 16:28:36
    Temat: Re: Karnawałowe bale - szpiedzy ZAiKS-u w akcji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    troll [###n...@g...pl.###] napisał:

    Oni raczej nikogo nie legitymują, tylko żądają okazania dowodów
    opłaty.

  • 3. Data: 2005-12-31 16:32:08
    Od: troll <n...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > troll [###n...@g...pl.###] napisał:
    >

    > Oni raczej nikogo nie legitymują, tylko żądają okazania dowodów
    > opłaty.

    ale zadac moga ile chca. I co z tego? Przeciez nikt nie musi nic
    okazywac na zadnym balu niczego, tylko dlatego, ze jakis cwaniaczek
    wyciagnie "legitymacje".

    No i jest jeszcze kwestia legitymacji prawnej dzialania. Czy ci szpiedzy
    najpierw okazuja oryginal umowy pomiedzy autorem Tango Milonga a Zaiksem?

  • 4. Data: 2005-12-31 16:34:15
    Od: fizzzi <f...@...e.z.to.ciach.op.pl>

    On Sat, 31 Dec 2005 17:11:30 +0100, troll <n...@g...pl> wrote:

    > Czy ktos zna pdstawe prawna "legitymowania" przez przedstawicieli ZAIKSu
    jak by mi taka kurwa do domu weszla to poszczul bym ja psem.

    Fizzzi
    GG#5311582
    Registered Linux user #405773

  • 5. Data: 2005-12-31 17:12:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    troll [###n...@g...pl.###] napisał:
> [...]
    szpiedzy
    > najpierw okazuja oryginal umowy pomiedzy autorem Tango Milonga a

    Skutek będzie taki, że następnego dnia złożą zawiadomienie o
    przestępstwie na właściciela lokalu. Po pierwsze za to, ze im
    utrudniał kontrolę (art. 119 pa*), a jak się okaże, że nie ma umowy
    (po sprawdzeniu w ewidencji), to dodatkowo jeszcze za bezprawne
    czerpanie korzyści z rozpowszechniania (art. 117.2 pa). A tak, to
    mogło by się skończyć na protokole i spisaniu umowy oraz pobraniu
    opłaty na miejscu.

    Ale skoro ktoś bardzo lubi sobie życie komplikować ...

    -------
    * USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych

  • 6. Data: 2005-12-31 17:15:16
    Od: "Sanctum Officium" <k...@g...pl>

    "troll" <n...@g...pl> wrote in message

    (...)

    Poniżej kilka wczesniejszych pseudonimów tego pana

    cleared
    dell
    glo
    troll
    TW Bolek
    ultra

    MK

  • 7. Data: 2006-01-01 02:32:30
    Od: Lutfick Durn <l...@d...org>

    x-no-archive: yes

    troll wrote:
    > Czy ktos zna pdstawe prawna "legitymowania" przez przedstawicieli ZAIKSu

    Naucz sie czytac, to sie wszystkiego dowiesz.

  • 8. Data: 2006-01-01 11:22:24
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "Lutfick Durn" <l...@d...org> napisał w wiadomości
    > x-no-archive: yes

    > Naucz sie czytac, to sie wszystkiego dowiesz.

    Natomiast ty się naucz cytować, a nie rozsyłasz kilka KB zbędnego
    tekstu.

  • 9. Data: 2006-01-01 13:18:45
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 31 gru o godzinie 17:11, na pl.soc.prawo,pl.soc.polityka, troll
    napisał(a):

    > Właściciele lokali organizujących karnawałowe zabawy muszą liczyć się
    > z tym, że przed północą ktoś z gości wyjmie legitymację i zapyta o
    > dowód opłacenia tantiem za odtwarzaną muzykę.

    "Zakup kontrolowany"? ;)

    > W tym roku 130 terenowych inspektorów Stowarzyszenia Autorów ZAiKS
    > (Związek Autorów i Kompozytorów Scenicznych) na sylwestra uda się
    > całkowicie prywatnie.

    Wykonywanie czynności służbowych w czasie wolnym?

    > Nie dostali - na szczęście - oficjalnego polecenia, by sylwestrową
    > noc spędzić na kontrolach.

    No to zgodnie z KP :)

    > Może się jednak zdarzyć, że inspektor podczas balu, w przerwie między
    > tanecznymi popisami, zagadnie właściciela lokalu o tantiemy i umówi się na
    > oficjalną wizytę po Nowym Roku

    A wytłumacz w jaki sposób byle Nowak-kontorler ZAiKSu, machający szmatą, ma
    się 'umówić' na oficjalną wizytę?
    Próba wyłudzenia.... haracz? ..... heheh - może ta szmatę wsadzić sobie w
    d..ę i wagon szkła - by luzów nie było za dużych.

    ...wnxv xenw gnpl greebelfpv...

    --
    ......... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 10. Data: 2006-01-02 07:40:52
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > ale zadac moga ile chca. I co z tego? Przeciez nikt nie musi nic
    > okazywac na zadnym balu niczego, tylko dlatego, ze jakis cwaniaczek
    > wyciagnie "legitymacje".

    I tu się mylisz. Organizator balu musi okazać. Przecież oni nie żądają tego
    od balowiczów :-).

    > No i jest jeszcze kwestia legitymacji prawnej dzialania. Czy ci szpiedzy
    > najpierw okazuja oryginal umowy pomiedzy autorem Tango Milonga a
    Zaiksem?

    Poczytaj odpowiednie przepisy to zrozumiesz.