    From: Trybun <M...@t...cb>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kara dla nieletnich
    Date: Thu, 18 Apr 2024 15:37:04 +0200

    > Klasyczny przykład braku autorytetu. Co więc proponujesz? Kajadanki,
    > dyby na nogi? Gruby kij czy bat i młóckę na miejscu? To wszystko już
    > było i nazywa się dziś średniowieczem. Dlatego poczynanie i później
    > wychowywanie dzieci powinno być dozwolone ( oczywiście nie w sensie
    > prawnym a raczej obyczajowym) jedynie ludziom którzy udowodnili swoją
    > kompetencję w tym zakresie i powinno być swego rodzaju wyróżnieniem,
    > nobilitacją. I dlatego pedagogika jest trudnym zawodem. Dziś, choć widać
    > usiłowania w kierunku łagodzenia obyczaju (kształcenie rodzin
> [...]

    Wyciąłeś kwestie prawne co do których mam wątpliwości i mnie pytasz, jak
    bym to ja był wyrocznią w tej sprawie.
    Co do zdobywania autorytetu, co może zrobić ta pani z kolejki w aptece
    aby go zdobyć wobec takiego rozwydrzenia to niech sobie każdy sam
    odpowie. Osobiście uważam że słowa, a tym bardziej mimika twarzy to w
    tym wypadku nie droga aby zaczęli opiekunkę szanować.  Nadto uważam że
    zmiany w metodach wychowawczych, dyktowane przez socjologów, a bardzo
    dużo wśród nich bezdzietnych starszych kobiet na pewno nie ułatwi życia
    nikomu. Tu nie potrzeba teoretyzowania a praktyki.