  • 1. Data: 2003-07-28 05:23:44
    Temat: Kamyczek z pod koł - pęknieta szyba.
    Od: "Futrzak" <m...@a...umcs.lublin.pl>

    Witam
    Jechalem sobie w sobote samochodem, na pewnym odcinku remont drogi i duzo
    kamyczkow. Przedemna inne samochody w pewnym momencie stuk kamyczka w szybe.
    Nie bylo widac zadnego pekniecia. Ale jak zostawilem samochod na parkingu i
    przyszedlem po kilku godzinch to peniecie siegalo ok 15 cm.

    Od kogo moge dostac odszkodowanie?
    Prosze o pomoc.

    Pozdrawiam
    AF

  • 2. Data: 2003-07-28 05:43:02
    Temat: Re: Kamyczek z pod koł - pęknieta szyba.
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Od kogo moge dostac odszkodowanie?

    Jak masz AC, to od swojego ubezpieczyciela, aczkolwiek ten sie pewnie
    wyprze odpowiedzialnosci.

    --
    Krzysiek, Krakow, Ford Escort 1.6 16V LPG

  • 3. Data: 2003-07-28 05:59:56
    Od: "Futrzak" <m...@a...umcs.lublin.pl>

    > Jak masz AC, to od swojego ubezpieczyciela, aczkolwiek ten sie pewnie
    > wyprze odpowiedzialnosci.

    Mam AC ale to w koncu nie moja wina :-(
    A jak mam zapisany nr rej samochodu ktory jest sprawca, to jak mam dochodzic
    swoich praw?
    Jak mu udowodnic?

  • 4. Data: 2003-07-28 06:01:12
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    > Jak masz AC, to od swojego ubezpieczyciela, aczkolwiek ten sie pewnie
    > wyprze odpowiedzialnosci.
    >
    > --
    > Krzysiek, Krakow, Ford Escort 1.6 16V LPG

    Nie wyprze sie. Mialem to samo miesiac temu. Warta wyplacila bez
    najmniejszych klopotow.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2003-07-28 06:06:46
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > A jak mam zapisany nr rej samochodu ktory jest sprawca, to jak mam dochodzic
    > swoich praw?
    > Jak mu udowodnic?

    Nic mu nie udowodnisz, bo to nie jego wina. Lecace spod kol kamyki nie
    sa w zadnym wypadku podstawa do dochodzenia odszkodowania od kierowcy, a
    moze jedynie od wlasciciela drogi. Ale nie majac protokolu policji z
    miejsca zdarzenia nic nie wskorasz.

    --
    Krzysiek, Krakow, Ford Escort 1.6 16V LPG

  • 6. Data: 2003-07-28 06:11:09
    Temat: Re: Kamyczek z pod ko? - p?knieta szyba.
    Od: r...@r...pl

    > Nie wyprze sie. Mialem to samo miesiac temu. Warta wyplacila bez
    > najmniejszych klopotow.

    dlaczego mialaby sie wypierac?
    stosunkowo tania naprawa, a zafunduja Ci w przyszlym roku zwyzke
    skladki z okazji wypadkowosci... ;-)

    pozdrawiam

    romekk

  • 7. Data: 2003-07-28 06:12:35
    Od: "Futrzak" <m...@a...umcs.lublin.pl>

> [...]
    > sa w zadnym wypadku podstawa do dochodzenia odszkodowania od kierowcy, a
    > moze jedynie od wlasciciela drogi. Ale nie majac protokolu policji z

    Protokolu nie mam bo nie bylo nic widac na szybie, dopiero pod wplywem
    naprezen zaczelo pekac.

    Czyli reasumuja majac nawet nr rej pojazdu, bez protokolu policji to moge
    jedynie pokryc koszty z AC wlasnego, lub wlasnej kieszeni?

    A jak bede mial notatke z policji?

  • 8. Data: 2003-07-28 06:16:50
    Od: "Simonto" <simonto/cuthere/@poczta.onet.pl>

    Bez problemu wyplaca ci z twojego AC - ale policz czy nie oplaca sie
    bardziej samemu wstawic szyby (zwiekszona stawka po szkodzie)

    Jest jeszcze metoda na swiniaka :

    Znajdz jaka ciezarowke ktora przwozi piasek, spisz jej numery i powiedz
    ubezpieczycielowi ze kamien spadl z jego ladunku (zle zabezpieczony
    ladunek) - to bedzie jego wina i pojdzie z jego oc. w razie czego tak sie
    wystraszyles tego huku pekania szyby ze sie zatrzymales i nie goniles go
    tylko numery zdazyles zapisac.
    Swinskie ale dziala.

    Pozdrawiam

    Simonto

  • 9. Data: 2003-07-28 06:21:37
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Czyli reasumuja majac nawet nr rej pojazdu, bez protokolu policji to moge
    > jedynie pokryc koszty z AC wlasnego, lub wlasnej kieszeni?
    > A jak bede mial notatke z policji?

    Ale wez pomysl chwile. Za co kierowca ma byc karany ? Ze najechal na
    kamyk srednicy 5 mm ? Toz to bez sensu, kamieni u nas dostatek. Jak
    drogowcy naprawiaja dziury sypiac w nie drobne kamyki i polewaja smola,
    to kto potem placi za pociety lakier ?

    --
    Krzysiek, Krakow, Ford Escort 1.6 16V LPG

  • 10. Data: 2003-07-28 06:24:26
    Od: Tomek Kruk <t...@s...rubikon.pl>

    od AC ;>