    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kamery w pracy legalne, czy nie?
    Date: 31 May 2007 12:40:21 +0200

    > Byłbym - kamery mam w miejscu produkcji, maszyny do produkcji są bardzo
    > drogie boję się o ich zniszczenie przez pracownika, dodatkowo dozoruje całą
    > firmę dookoła dbając o bezpieczeństwo (masa towaru na placu, na
    > magazynach). Dodatkowo widzę jak pracuje służba nocengo dozoru.
    > W regulaminie pracy mam punkt o istnieniu takiej metody nadzoru.
    > Pracownicy zapoznali się z jego treścią i zaakceptowali parafując przyjęcie
    > regulaminu.
    >
    > Nadal mam od nich wymagać pisemnej zgody?

    o "wykazaniu realizacji usprawiedliwionego celu" w opracowaniu mowa byla tylko i
    wylacznie w kontekscie uzasadnienia braku wymogu uzyskania takiej zgody. Jak
    wyzej sam napisales - uprzedziles pracownikow o monitoringu i masz ich
    akceptacje. Nie bardzo zatem rozumiem "w czym nie mam racji" i dlaczego masz
    wymagac od nich jakiejs dodatkowej zgody? Na co?

    > Zdania nie zmieniam - w tej kwestii nie masz racji.

    tzn gdzie nie mam racji? Przeciez napisalem, zeby pracodawca nie zostal
    posadzony o naruszanie jakichkolwiek dobr osobistych, musi uzyskac zgode
    pracownikow na instalacje monitoringu. Jesli pracownik sie z tym nie zgodzi -
    moze sie zwolnic, bo to Twoja firma i Twoje zasady. Potwierdziles to wyzej
    przytoczonym przez Ciebie przykladem, zatem tym bardziej nie rozumiem gdzie nie
    mam racji.

    > Masz jakieś doświadczenia w tej dziedzinie? Podziel się z grupą Twoimi
    > własnymi opracowaniami.

    nie musze, kilka postow nizej masz fragmenty komentarza do kp oraz sygnature
    orzeczenia sadu w sprawie naruszania dobr osobistych pracownikow przez pracodawce.

    > Jak pisałeś: ile głosów w dyskusji, tyle różnorakich interpretacji.

    z tym polemizowac sie nie da ;)

    pozdrawiam
    d.