  • Date: Thu, 27 Apr 2006 21:37:04 +0200
    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kablowka - problem z kablami - porada prawna

    Marcin napisał(a):
    > Witam, zakupiłem mieszkanie, przez które przechodzi instalacja TV kablowej
    > (internet). Nie byłoby to problemem, gdyby nie to, że "wychodzi" w dziurze z
    > podłogi 20cm od ściany i idzie korytkiem przez ścianę na wyższe piętra. Nie
    > mam podpisanej z tą firmą żadnej umowy, ale miał wcześniejszy właściciel
    > mieszkania (własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu). Czy mogę zażądać od
    > firmy usunięcia tych kabli z mojego mieszkania (czy chroni ich przed tym
    > jakieś prawo)?

    Generalnie mówiąc, jest problem. W zasadzie można go porównać z
    problemem np. słupa stojącego na działce. Twoje dzialanie może być
    wielotorowe, w zależności od paru danych.

    1. Czy operator jest "legalnym" operatorem czyli czy jest wpisany do
    rejestru w UKE (ex. URTiP)? Jeśli nie, dać odpowiednio długi czas na
    usunięcie kabli, a potem usunąć na jego koszt.

    2. Czy poprzedni właściciel udzielił zgody w formie pisemnej? Nie myślę
    tu o umowie na korzystanie z usług, a o zgodzie na poprowadzenie linii.
    Jeśli nie, patrz punkt 1

    3. Jeśli odpowiedź na oba powyższe pytania brzmi TAK, to pozostaje Ci
    jedynie negocjacja lub próba sądowego nakazania usunięcia linii, jednak
    - w tym przypadku - najprawdopodobniej na Twój koszt.

    M.