    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KW. art. 51
    Date: Thu, 26 Feb 2009 14:53:31 +0100

    Tomeks wyskrobał(a):
    > Art. 51. § 1. Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem
    > zakłóca spokój, porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje
    > zgorszenie w miejscu publicznym, podlega karze aresztu, ograniczenia
    > wolności albo grzywny.
    >
    > Pytanie - czy zakłócanie spokoju musi mieć charakter publiczny? Czy
    > można zgodnie z prawem testować syrenę alarmową o 6:01 w bloku przy
    > zamkniętych oknach i nie upubliczniając tegoż?

    Jeżeli osobom trzecim nie będzie to przeszkadzało - tak samo jak nie
    przeszkadza np. słuchanie radia czy oglądanie TV (zazwyczaj) - to tak. A
    więc jest to uzależnione w dużej mierze od głośności tej syreny.

    > Bo w komentarzach do tego atrykułu pojawia się pojęcie "spokoju
    > publicznego", czy spokoju prywatnego mieć nie można?

    Spokój publiczny to spokój innych osób oprócz tej, która dokonuje jakiegoś
    czynu. "Spokój prywatny" to w związku z tym powinien być spokój jednej,
    konkretnej osoby, być może bardziej wrażliwej niż ogół, większość. "Spokój
    publiczny" kojarzy mi się z takim stanem (spokoju), który jest wspólny
    jakiejś większości. Oczywiście to wszystko nie są kategorie mierzalne.

    --
    .B:artek.