  • Data: 2018-01-14 12:24:15
    Temat: Re: KW-138 a swoboda zawietania umów
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    > Ale o czym byś chciał właściwie pogadać?

    Ja?
    Wydawało mi się, ze pogadać chcieli A.Filip i z.
    Dopytałem tylko o argumenty merytoryczne, a skoro ich nie mają, to nie
    ma o czym gadać.

    > Ponad emocjami i osobistą niechęcią, te prawa powinny być równe

    A wygląda na to, że nie dla wszystkich to jest oczywiste.
    Co, nie ukrywam, trochę mnie dziwi. XXI wiek, powszechny dostęp do
    edukacji, podręczników historii... grupa prawo...

    > a problem
    > co zrobić z adopcją sprowadza się do tego, czy wychowanie w rodzinach
    > jednopłciowych daje takie same szanse dzieciom na prawidłowy rozwój i życie
    > jak w przypadku par heteroseksualnych.

    Nie sprowadza się. Nie ma takiego problemu.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rodzicielstwo_os%C3%B3
    b_LGBT
    "Przekonanie, że dzieci potrzebują zarówno matki, jak i ojca nie
    znajduje potwierdzenia w badaniach naukowych[6]. Nie wykazano, żeby
    orientacja seksualna lub tożsamość płciowa rodziców miały negatywny
    wpływ na rozwój dzieci"

    http://oswiadczenie.badania.az.pl/
    http://www.wotptp.waw.pl/stanowisko-wot-ptp-odnosnie
    -wystapienia-dr-camerona-w-polskim-parlamencie/
    http://pts-seksuologia.pl/sites/strona/59/stanowisko
    pts-na-temat-zdrowia-osob-o-orientacji-homoseksualne

    > Tu, niewnikając ponownie w przepychanki, chyba jedyny ineresujący aspekt
    > to, czy obecny anty-homoseksualny charakter wielu społeczeństw powinien być
    > brany pod uwagę jao czynnik warunkujący rozwój.

    Zgadzam się.
    Dlatego rozwiązania prawne (i edukacja) powinny być zgodne z wiedzą
    naukową, a nie z osobistymi uprzedzeniami. A w tej chwili karze się
    niewłaściwą grupę (pozbawianie praw, nierówność wobec prawa, to jest kara).
    I o tym warto dyskutować.

    Tak samo jak warto było dyskutować o prawach da czarnych i prawach kobiet.
    Dzisiejsze państwo ma obowiązek tak konstruować prawo, żeby każdy kto ma
    taki zamiar mógł uczestniczyć w głosowaniach. Jedynie sąd lub Trybunał
    Stanu ma prawo ograniczyć lub pozbawić kogoś praw wyborczych. W tym kobiet.
    KK Art. 249, 250

    I w tym kierunku powinny iść zmiany prawne dotyczące praw osób
    homoseksualnych. Ich prawa powinny być, po pierwsze zrównane (nie
    powinno być rozróżnienia), po drugie, karani powinni być ci, co im
    (wszystkim ludziom, niezależnie od orientacji) te prawa próbują ograniczać.

    Pozdrawiam
    Piotr