    From: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KRUK - ktoś wie po jakim czasie dadzą sobie spokój?
    Date: Tue, 21 Dec 2004 20:12:31 +0100

    news:cq9p4g$gjv$1@news.onet.pl...

    > Bo każda rata jest odrębnym roszczeniem z własną chwilą wymagalności, a
    > w ślad za tym terminem przedawnienia.

    No właśnie nie specjalnie widzę, czemu miałoby tak być.

    > przede wszystkim to raczej księgujemy na zaległe (zgodnie z umową,
    > ewentualnie kc); ale jeśli tak jak piszesz, to rzeczywiście w czasie
    > trwania umowy pierwsza rata może się przedawnić; ale nie widzę powodu
    > dla której miałoby tak nie być
    > Chyba zgodzisz się z tym, ze nic nie stało na przeszkodzie by dochodzić
    > zapłaty pierwszej raty juz w czasie trwania umowy?

    Właśnie o to chodzi, że mam wątpliwości. Jak się wgłębię, to dam znać. Na
    teraz przykłady z praktyki, które oczywiście niczego nie przesądzają:
    oddalanie powództw jako przedwczesnych, gdy umowa pożyczki nie została
    wypowiedziana skutecznie. I nikt nie badał ile rat się należy, tylko oddalał
    w całości. Przy przedstawionej przez Ciebie interpretacji powinno być
    inaczej.

    Ja to widzę tak, że póki trwa umowa, póty dłużnik może spłacić zaległości.
    Jeśli się chce mu to uniemożliwić, to trzeba wypowiedzieć umowę.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko