    From: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Język polski!!!
    Date: Tue, 4 Mar 2008 12:05:50 -0800 (PST)

    On 4 Mar, 18:59, "Wojtek" <k...@f...onet.pl> wrote:
    > Witam grupę.
    > Jest sobie urzadzenie z instrukcjami i manualami w jezyku np. angielskim.
    > Sprzedawca, czy tez firma montujaca to urzadzenie dostarcza "instrukcje" w
    > jezyku polskim.
    > Instrukcje pisze w cudzyslowiu, poniewaz jest to raczej ulotka informacyjna,
    > ktora zawiera moze 10% tresci oryginalnej instrukcji.
    > Moje pytanie jest takie, czy to jest zgodne z prawem?
    > Jezeli nie to w jakiej ustawie szukac podstawy prawnej w tej sprawie
    > Pozdrawiam wszystkich czytajacych i piszacych
    > Wojtek

    Angielskie slowa sa krotsze ale my mowimy tygryski a oni tiger cubs.
    Moze te 90% to wlasnie teakie bzdury dla polaka nieprzydatne np. "nie
    zaleca sie suszenia butow poprzez wkladanie do srodka wlaczonej
    suszarki do wlosow". Teoretycznie instrukcja powinna zawierac takie
    informacje ktore sa dla uzytkownika potrzebne i/lub wymagane. że np
    nie wolno do mikrofali wkladac metalowych rzeczy. Jesli jakiejs
    informacji w intruckji nie ma a przecietny uzytkownik moze na nia
    wpasc i zniszczyc przez to sprzet i/lub siebie to wtedy tak.
    instrukcja jest wadliwa.