  • Data: 2007-08-22 07:43:31
    Temat: Re: Jeszcze raz freeware
    Od: Marcin Gabryszewski <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Dembiński pisze:
    > Marcin Gabryszewski <f...@g...pl> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Czyli profilaktycznie najlepiej mieć notarialnie potwierdzoną
    > instalację triala określonego dnia?
    Gdzieś na sieci jest wywiad z gostkiem z BSA.
    Teraz jakoś nie mogę go znaleźć.
    Najbardziej wbiło mi się w pamięć że możesz "dostać po kieszeni" za
    program którego NIE MASZ JUŻ zainstalowanego.

    Facet(z bsa) podaje przykład Corela. Na dysku są pliki graficzne corela,
    były modyfikowane, a w kompie jest ślad że corel BYŁ, ale został
    odinstalowany. Dla bsa jest to wystarczającą podstawą do roszczeń. Bo
    wychodzą oni z założenia że odinstalowałeś program przed przyjściem ich
    ekspertów, by ukryć nielegalność softu. (sic!)

    A co do zgodności z prawem to nie mam pojęcia.
    Oni po prostu sugerują(właściwie to zastraszają), że wytoczą sprawę
    sądową(komputery jako dowody przestępstwa są rekwirowane), rozleje się
    wiadomość po mediach(żeś złodziej i pirat), itd.
    Nawet jak wygrasz po kilku latach to i tak już najczęściej po firmie.
    Dlatego zauważ że najczęściej dochodzi o ugody między bsa a firmą.

    PS1
    Jak będę miał czas to poszukam ten wywiad to wrzucę link.

    PS2
    Nie wiem jak jest teraz, sytuacja miała miejsce parę lat temu.

    --
    Regards,
    Marcin Gabryszewski