    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jest pan "uczestnikiem interwencji"
    Date: Sun, 20 Aug 2023 14:50:30 +0200

    > Tylko rzecz w tym, kto i na jakich zasadach miałby to stwierdzić na
    > miejscu interwencji.

    Niech pomyślę...
    Policjant? Na zasadach powszechnie obowiązującego prawa?
    Eeee... chyba nie trafiłem... przecież to by było zbyt proste.

    > Jak napisałem, w takim wypadku policjant -0 choćby
    > merytorycznie nie miał racji - zawsze będzie miał rację.

    Ot kulsońska logika...

    > Zresztą już pisałem, że te uprawnienia do legitymowania są tak szerokie, że trudno
    > mi sobie wyobrazić sytuację, a której policjant by nie potrafił tego
    > uzasadnić w praktyce.

    I za każdym celowo pomijasz to, że te uprawnienia muszą mieć jakąś
    _prawdziwą_ podstawę.

    > Bo oczywiście ochrona jest od ochraniania, tym nie mniej to też ma
    > określone przepisy i nie powinna tego robić "na pałę".

    Aaaa... bo przecież policja nie ma określonych przepisów, więc "na pałę"
    robić może. Tylko ochroniarze nie nie mogą.
    Genialne.

    Dlaczego policjant - choćby nie miał merytorycznej racji - zawsze będzie
    miał rację, a ochroniarz nie?
    Albo inny obywatel..?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr