    From: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jesli złapie mnie kontroler MPK...
    Date: Tue, 20 Jan 2004 19:27:43 +0100

    > Kto jest z Lublina to wie o co chodzi z MPK (miejskie przedsiępiorstwo
    > komunikacyjne), a pewnie nie tylko w Lublinie o nim głośno :) Powiedzcie
    mi
    > co mogę zrobić jeśli kontroler złapał mnie za rękę przy próbie wysiadania
    > wepchnął do autobusu, a gdy powiedziałem że nie ma takiego prawa (wydaje
    mi
    > sie że nietykalność osobistą gwarantuje mi konstytucja) on powiedział że
    > takie prawo ma.

    Pomijając fakt , że nie miał prawa wciągać Cię siłą do pojazdu, nic mnie tak
    nie wkurza jak zasłanianie się Konstytucją i innymi tzw. swobodami
    obywatelskimi przy popełnianiu wykroczen i innych podobnych czynów, np.
    jazda na gapę.

    > Dodam ze wtedy zadzwoniłem na policję, ale ona ustawiona
    > jest "pod kontrolerów" i po przyjeździe radiowozu mowiąc prostym językiem
    > raczej mnie olali.

    Ona jest nastawiona neutralnie a nie pod kontrolerów - jesli kontroler
    zwraca się z prosbą o ustalenie danych gapowicza wskazując go, to mają w
    swietle prawa obowiazek te dane ustalic i udostepnic kontrolerowi
    niezaleznie od tego jakich niestworzonych historii pasazer by nie wygadywal.
    Trzeba bylo zglosic przestepstwo jesli Twoim zdaniem takowe zostalo
    popelnione - jakos nie wierze zeby odmowiono przyjecia zgloszenia.

    > P.S. Nota bene miałem bilet ale jak już mowiłem w ramach prostestu przeciw
    > praktykom MPK każdy uczeń i student próbuje w jakiś sposob z nimi walczyć,
    > ja chciałem zobaczyć do czego są w stanie posunąć kontrolerzy...

    A to już jest jawna kpina. Proponuję, zeby kazdy anarchista rypnąl cegłówką
    w głowę policjanta na ulicy. Tak w ramach wyrazania poglądów i protestów....

    pdr
    Olo