  • 1. Data: 2004-02-02 08:55:26
    Temat: Jesli wynajmuje komus mieszkanie to place podatek od...?
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Jesli wynajmuje komus mieszkanie to place podatek od powierzchni
    mieszkalnej czy z tytulu prowadzonej dzialalnosci gospodarczej?

    Jesli wynajmuje- to prowadze przeciez jakas forme dzialalnosci gosp.

    Bo jesli wynajmuje firmie to chyba nie ma watpliwosci? Czy moze jak
    wynajmuje firmie to ona sie musi martwic o odprowadzenie odpowiedniego
    podatku do urzedu miasta? Czy w umowie najmu mam zastrzec, ze jakie jest
    przeznaczenie lokalu (dzialalnosc gosp czy meiszkanie).

  • 2. Data: 2004-02-02 21:33:49
    Od: "Wildcat" <w...@s...com>

    > Jesli wynajmuje komus mieszkanie to place podatek od powierzchni
    > mieszkalnej czy z tytulu prowadzonej dzialalnosci gospodarczej?

    podatek od przychodu

    > Jesli wynajmuje- to prowadze przeciez jakas forme dzialalnosci gosp.

    niekoniecznie

    > Bo jesli wynajmuje firmie to chyba nie ma watpliwosci?

    nie widze zwiazku :-)

    >Czy moze jak
    > wynajmuje firmie to ona sie musi martwic o odprowadzenie odpowiedniego
    > podatku do urzedu miasta?

    Odpowiednie podatki to ona odprowadza, ale nie zwalnia to Ciebie z
    odprowadzania podatkow za ktore TY odpowiadasz:-)

    > Czy w umowie najmu mam zastrzec, ze jakie jest
    > przeznaczenie lokalu (dzialalnosc gosp czy meiszkanie).

    Tak.... bo w przypadku (pod dzialalnosc) bedziesz placil inny podatek
    lokalny (wyzszy).

    pozdrawiam,
    Wildcat

  • 3. Data: 2004-02-02 21:49:45
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

> [...]
    > odprowadzania podatkow za ktore TY odpowiadasz:-)

    > Tak.... bo w przypadku (pod dzialalnosc) bedziesz placil inny podatek

    No wlasnie o podatki lokalne (w tym przypadku wzgledem UM) pytam a nie
    dochodowe. Wlasnei dlatego pytam, za ktore podatki ja odpowadam a za ktore
    wynajmujacy. Jesli wynajmuje pod dzialalnosc gospodarcza do podatek do UM
    odprowadzam ja czy wynajmujacy?