    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jazda z predkoscia utrudniajaca ruch innym kierujacym?
    Date: Fri, 09 Apr 2004 01:47:16 +0200
    <c4reoj$63b$1@galaxy.uci.agh.edu.pl> <c4s1rk$gu9$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <u...@4...com>
    <c4slc4$9e7$1@inews.gazeta.pl> <c4tfjk$1dl$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <c4trj9$7bu$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@4...com>
    <c4u6hi$1bp$2@galaxy.uci.agh.edu.pl> <c4u700$j34$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@4...com>
    <c4uccg$dam$1@inews.gazeta.pl> <c50hrt$log$2@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <c50im3$l6l$1@inews.gazeta.pl> <c50n7g$67b$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <c50sl0$4m2$1@news2.ipartners.pl> <c510ok$8qq$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <c518a9$ci2$1@news2.ipartners.pl> <c52v20$t92$1@nemesis.news.tpi.pl>

    Maddy wrote:

    > Ok. Ulica Polna w Toruniu -w tej chwili jedna z dwóch tras prowadzacych
    > przez miasto ze wschodu na zachód. Proponuję w godzinie szczytu
    > przejchac się rowerem pod prąd, o ile masz dośc mocne nerwy.

    Chyba czegoś nie zrozumiałaś...

    Nie chodziło o pobłażliwe traktowanie jeżdżenia pod prąd zawsze i
    wszędzie. Wyraźnie było tu zaznaczane, że chodzi o ostrożne przemykanie
    się malutką uliczką jednokierunkową.

    Nie wiem, jak w Toruniu, ale w Warszawie conieco w centrum ich jest -
    np. ten cały cholerny labirynt bo obu stronach Marszałkowskiej (do
    Rotundy do pl. Konstytucji).

    Jest tam pełno jednokierunkowych uliczek które albo mają zerowy ruch,
    albo są permanentnie zakorkowane usiłującymi ominąć korki na głównych
    ulicach kierowcami. Przy tym są to uliczki dość szerokie - z reguły na
    1.5 pasa (nawet po odjęciu szerokości zaparkowanych samochodów).

    Nie wiem, czy teraz jest to już jasne, czy może mam przygotować jakieś
    zdjęcie albo inny rysunek?

    [ciach]

    > Rower jadący pod prąd zajmuje mniej miejsca niż rower jadący we
    > własciwym kierunku?

    Patrz wyżej. I - błagam - czytaj uważniej.

    [ciach]

    > Weżmij sobie dwa małe samochodziki, narysuj na karteczce skrzyżowanie i
    > "pojeździj" sobie samochodzikami, żeby zobaczyć na jakim pasie ląduje
    > samochód skręcający pawidłowo w dowolną stronę na skrzyżowaniu?

    O tak - skręcanie w dowolną stronę w _drogę_ (nie tylko jezdnię, ale
    całą drogę, ulicę jeśli wolisz) jednokierunkową. I kto teraz próbuje
    jechać pod prąd?

    > Czy istnieje jakikolwiek przypadek w którym może on trafic na swoim
    > pasie na pojazd jadący prawidłowo a poruszający się w przeciwna stronę?
    > To zadanie dla średnio rozgarniętego pierwszaka.

    Średnio rozgarnięty pierwszak jest w stanie przeczytać ze zrozumieniem
    tekst w języku polskim. Tobie tej umiejętności jeszcze brakuje.

    Chodziło o drogi JEDNOKIERUNKOWE, z jadącym 'pod prąd' rowerzystą po
    LEWEJ stronie jadącego normalnie samochodu.

    Tłumaczenie dla tępych: gdyby droga nie była jednokierunkowa, jechałby
    po prawidłowej stronie jezdni.

    DOTARŁO WRESZCIE?

    [ciach]

    > Jak szerokie są przeciętne Polskie ulice w Twoim wymiarze?

    Takie, że nawet na najwęższych uliczkach osiedlowych dość szerokie Volvo
    740 kombi zmieści się bez problemów obok roweru.

    No, ale może w Toruniu macie węższe ulice...