    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jazda z predkoscia utrudniajaca ruch innym kierujacym?
    Date: Tue, 06 Apr 2004 11:05:58 +0200

    chester wrote:

    > To się po prostu pech nazywa i tyle. Jeśli komuś gula skacze bo musi
    > jechać 25 km/h to powinien iść do psychologa.

    Medycyna zna rozne przypadki.
    Pozostaje mi tylo zyczyc Ci takich spotkan by Ci gul niechodzi, ze musisz za
    traktorkiem jechac przez 20 km i oczywiscie by Ci gul nie chodzil..

    > Żałosne...
    > widzisz - ty widzisz rowerzystę jako pirata-debila, a nieliczne wyjątki
    > potwierdzają regułę.

    Ja widzie paru normalnych i co dziennie prawie wielu debili..

    > A ja debilami się nie zajmuję, bo ich pełno
    > wszędzie dookoła. Mam prawo jazdy, ale poruszam się tylko rowerem, nie
    > jeździłem samochodem prawie wcale niestety (tak się pogmatwało,
    > nieważne, to takie OT).

    No to jak troche pojezdzisz - zmienisz zdanie..

    > Znam dobrze zasady ruchu, ale niestety wielu
    > kierowców woli nie zwolnić zamiast wyprzedzić zachowując odstęp.

    Pojezdzisz - zrozumiesz..

    > Dlatego
    > wolę już zajmować cały pas ruchu - przynajmniej wiem, że nikt mnie o
    > włos nie będzie wyprzedzał.

    Pojezdzisz zrozumiesz... na razie wolisz zajmowac pas ruchu,
    by ci "debil kierowca" krzywdy nie zrobil.
    Dorobisz sie samochodu - bedziesz myslal sobie
    o tych debilach, ktorzy rowerem zajmuja caluy pas ruchu..

    > Ja też staram się nie utrudniać.

    Z wyjatkiem zajmowania calego pasa ruchu, by Ci debil kierowca
    krzywdy nie zrobil, bo przeciez kierujac samochodami to debile.

    > Ale niestety manewr wyprzedzania
    > rowerzysty jest chyba całkiem nieznany kierowcom - wielu z nich
    > przydałoby się pojeździć rowerem po ruchliwych ulicach. Wtedy by
    > zrozumieli.

    Myslisz, ze to jakas przyjemnosc isc do wiezienia zapotracenie
    rebila rowerzysty jadacegopod prad na przyklad ?

    > Wow - wyobraź sobie, że choć _zdarza_mi_sie_ czasem poruszać chodnikiem
    > jadąc rowerem i nawet przejeżdżać przez pasy, to jeszcze nigdy nie
    > stworzyłem opisanej sytuacji.

    A pisales cos o szanowaniu przepisow i oi zwalnaniu przy wyprzedzaniu.

    Nie zdajesz sobie sprawy jaki to debilizm wjezdzac na pasy...
    Tobie sie wydaje, ze Cie przepisy nie dotycza, a POD ZADNYM POZOREM
    nie wolno ci wjechac rowerem z chodnika na pasy. Mozesz sobie zsiasc z
    rowerka i przeprowadzic go.

    > Osoby bez wyobraźni są zarówno na 4 kółkach, na dwóch a także i bez
    > kółek. Żadne prawo jazdy wyobraźni nie daje niestety.

    > hehehe. Co rozumiesz przez "święta krowa na rowerze"?

    "swieta krowa" na rowerze oznacza osobe, ktora uwaza,
    ze z kodeksu drogowego obowiazuje go tylko to, do czego ma prawo..
    obowiazkow zadnych..

    > Debila-pirata zagrażającego bezpieczeństwu na drodze?
    > Czy może rowerzystę zajmującego cały pas w obawie przed nagminnnym
    > niebezpiecznym wyprzedzaniem?

    Obawy psychocznego malo mnie interesuja.
    Ja tez mam obawy przy wyprzedzaniu przez tirow, ale nie
    zjezdzam z tego powodu do srodka jezdni tak, by mnie nie mozna bylo
    wyprzedzic.

    > A ja niedawno "cudem" uniknąłem wypadku, gdy gość na czerwonym
    > (samochodowym) wjechał na przejście dla pieszych jadąc na oko 80 km/h.
    > Dosłownie 5 cm. przed moim nosem. Nie było go widać, bo jezdnia ma 4
    > pasy ruchu i na pozostałych trzech byłoa kolejka samochodów, a dziwnym
    > trafem jeden pas był wolny i kolo chciał skorzystać z okazji.

    Zdarzaja sie debile wszedzie....
    Lecz rowerzysci w wiekszosci sa swiecie przekonani
    ze ich TE przepisy nie dotycza..

    > To samo mogę powiedzieć o kierowcach. o skręcaniu w prawo na czerwonym,
    > o nieprzepisowym wyprzedzaniu i takie tam różne. Ale po co gadać o
    > debilach? to nic nie zmieni przecież.

    > I jazda środkiem pasa. Tak, to straszne :-)

    To jest wg mnie normalne chamstwo.
    natomiast moja zona pracuje w kiosku przy ulicy jednokierounkowej wiec
    mam mozliwosc obserwowania jadacyck "pod prad"..
    Mimo, ze samochodow jest znacznie wiecej niz rowerow, rowery znacznie
    czesciej jezcdza pod prad.

    > Jeśli jednokierunkowa jest pusta to nie widzę problemu przy zachowaniu
    > szczególnej ostrożności.

    Alez oczywiscie. Przeciez z calego kodeksu dorogowego dotycza cie
    jedynie przywileje.

    > podobnie z przejściem dla pieszych - jeśli nie
    > ma żadnych samochodów w pobliżu, to czemu nei?
    > Że to łamanie prawa? Jasne. Ale w wielu krajach na jednokierunkowych
    > ulicach tworzy się rowerowe kontrapasy do jazdy "pod prąd".

    W wielu krajach robi sie ROOOZNE rzeczy.

    Np znosi sie ograniczenia predkosci na autostradach...

    Charakterystyczne jest jednak Twoje selektywne podejscie do prawa.

    Gdy jedzie za toba 20 km/k 20 samochodow to jest dobrze,
    bo ty masz prawo.. Nie wazne, ze podatnicy wydami miliony
    zlotych na drogi, gdy przeciez dla rowerow bylyby znacznie tansze
    sciezki z ubitej gliny.. TY MASZ PRAWO..
    A jak chceszprzejechac "pod prad" to - "nie przesadzajmy..."

    Typowe..
    Tylko dlaczego ja mam isc dow iezienia za debila,
    ktoremu sie wydaje ze mu wolno pod prad jezdzic
    "zachowujac ostroznosc"?
    (jak udowodnie, zejechal pod prad ?)

    > Nawet w
    > Polsce są w kilku miejscach. Nie pchałbym sie na środek pasa, gdyby była
    > droga dla rowerów z normalną (asfaltową) nawierzchnią.

    Ale masz prawo dokonac samosadu - uznajesz ze ten za toba to debil,
    wiec nie pozwolisz by Cie wyprzezil..

    > Nasze drogi nie
    > są przystosowane do takiego ruchu i nie uwzględniają obecności słabszych
    > użytkowników, jak np. rowerzystów. Zamiast narzekać na piratów to
    > przydałoby się wybudować ścieżki rowerowe i karać piratów rowerowych
    > mandatami. Ale tylko gdy stwarzają zagrożenie, a nie gdy na pustej
    > drodze przejadą przez pasy.

    Alez buduj sobie - kto Ci broni..
    Wiesz ile podatkow placa w benzynie uzytkownicy drog ?

    > Daję świadectwo i wcale się nie wstydzę. Nie mam skłonności samobójczych.
    > Jak pojeździsz rowerem, przejdzie Ci.

    Dziekuje. Gdy jade rowerem wiem ile kosztuje jazda 20/h samochodem.
    Spalilbym sie ze wstydu, gdybym z powodu jakichs fobii
    zmuszal ludzi do takich wydatkow.

    Boguslaw