  • Data: 2004-04-06 07:00:47
    Temat: Re: Jazda z predkoscia utrudniajaca ruch innym kierujacym?
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    chester wrote:

    > No to poproszę o konkretny artykuł. Bo ja jeszcze nie słyszałem, żeby
    > pojazd jadący 25 km/h musiał robić cokolwiek tylko dlatego, że za nim
    > jedzie dużo innych pojazdów.

    No to zycze ci takich przygod na zwezonych odcinkach jazdy..

    > Jasne. Wtedy wyprzedzają przepisowo, zatrzymują się przy przejazdach
    > rowerowych i nie trąbią znienacka na rowerzystę.

    Zalosne...
    W rzeczywistosci "odwraca im sie" w glowie o przyslowiowe 180 stopni"
    Jadac rowerem staraja sie nie utrudniac ruchu samochodom. i klna na takich,
    co robia to, co ONI sami robili zanim nie zaczeli jezdzic samochodami.

    A gdy jada na rowerze nie wirzdzaja JUZ na przejscie dla pieszych z chodnika
    wprost pod nadjezdzajacy pojazd.

    > Co więcej - rozumieją, że rower to pełnoprawny _pojazd_ i jak mogą, to
    > zmieniają pas ruchu, aby go wyprzedzić, bo po co tworzyć sytuacje
    > stresowe.

    PRAWA sa takie same. Tylko ze swiete krowy na rowerach ani mysla
    ich przestrzegac.
    Wlasnie wczoraj po pracy JAKO PIESZY "cudem" uniknalem wypadku,
    gdy swieta krowa na rowerza ominela pojazdy ustepujace miejsca pieszym
    naprzejscu i omal nie walnela we mnie. Na szczescie jeszcze refleksu
    starczylo.

    > Oczywiście zarówno wśród kierowców jak i wśród rowerzystów istnieją
    > debile nie uznający żadnych zasad i stwarzający zagrożenie, ale to już
    > inna bajka.

    Ja wlasnie o tych innych pisze.
    CZesto rowerzysci jezdza normalnie.
    Ale BARDZO czesto jezdza jak bandyci.

    Najczestsze wykroczenia to

    jazda pod prad jednokierunkowa,
    przejazd przejsciem dla pieszych.

    > Ja często na ruchliwych ulicach celowo jadę tak, żeby do wyprzedzenia
    > mnie konieczna była zmiana pasa ruchu. Robię to aby przeżyć. Zapraszam
    > na przejażdżkę rowerową ruchliwą ulicą miasta przy krawężniku -
    > powodzenia. O dziurach i innych takich to nawet wspominać nie warto...

    No to sam dajesz swiadectwo o sobie.

    Jak pojezdzisz samochodemn przejdzie Ci.

    Boguslaw