  • Data: 2004-04-06 09:00:31
    Temat: Re: Jazda z predkoscia utrudniajaca ruch innym kierujacym?
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Znaczy masz na myśli taką sytuację, kiedy 80 rowerzystów zupełnie
    > przypadkiem znajdzie się w tym samym miejscu? :D

    Dokładnie, tylko ":D" nie na miejscu, bo ja nie widzę w tym nic
    niezwykłego, choć fakt, takie zagęszczenie nie zdarza się codziennie.
    Ale w dużych miastach w ostatnie piątki miesiąca o 18.00 można spotkać
    takie zupełnie spontanicznie jadące grupy rowerzystów.
    I śmieszy mnie podejście, że rower to "gość" na drodze.
    Tak samo nie mam zamiaru stać przy krawężniku ruchliwej ulicy w
    godzinach 14.30-17.30 żeby umożliwić wyprzedzenie.
    Poruszam się pojazdem i zajmuję pas ruchu. A nic mnie nie obchodzi że
    kierowcy woleliby jechać 3 równoległymi pasami 90 km/h (przy dozwolonych
    60). Jasne, na "trasie" jadę przy krawędzi. Ale w mieście, gdzie
    zazwyczaj ulice ruchliwe mają więcej niż jeden pas w danym kierunku jadę
    tak, żeby wymusić prawidłowe wyprzedzenie mnie przez kierowcę. Niestety
    90% widząc mnie 30cm od krawędzi jezdni próbuje wyprzedzić mnie nie
    zmieniając pasa - zazwyczaj odległość jest wtedy znacznie mniejsza niż
    ustawowy _minimalny_ jeden metr. Nigdy policja się nie czepiała, a już
    nie raz mnie wyprzedzała (i vice versa - ostatnio wyprzedziłem rowerem
    policyjnego volkswagena, bo się rozglądali sennie jadąc ledwie 30 ;-)

    chester
    --
    "Nie ma złej pogody. Jest tylko nieodpowiednia odzież." (William James)