  • From: "Rob" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jazda w stanie nietrzeźwości...Prośba o pomoc!
    Date: Tue, 19 Mar 2002 15:39:04 -0000

    Użytkownik "analismus" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:a77gdq$h7n$1@news.tpi.pl...
    > Najpierw przedstawię sytuację. Byłem na imprezie trwającej do 3.00 nad
    > ranem. W
    > tym czasie wypiłem ok. 8 piw i ze 4-5 "wściekłych psów". Ok. godz. 3.00
    > połozyłem się spać. Wstałem ok. godz. 8.30 i po umyciu się ruszyłem autem
    do
    > domu. Czułem się dobrze, no może troche niewyspany.
    > W drodze zostałem zatrzymany do rutynowej kontroli drogowej. Z samochodem
    > było
    > ok. ale policjanci nakazali mi dmuchać w balonik. I o zgrozo w wydychanym
    > powietrzu było jeszce 1.40 promila alkoholu.
> [...]
    Najprawdopodobniejszy wariant (jeśli masz stałe dochody i nie byłeś karany):
    kara grzywny - wysokość zależna od sytuacji materialnej i rodzinnej, zakza
    prowadzenie pojazdów mechanicznych na rok (ewentualnie na dwa), świadczenie
    pieniężne na rzecz Fundacji zajmującej się ofiarami wypadków drogowych
    (wysokość- patrz kara grzywny).
    Niestety od zakazu prowadzenie pojazdów mechanicznych się nie wykręcisz. Sąd
    orzeka obligatoryjnie o zakazie.Módl się żeby to był tylko rok (nie będziesz
    musiał zdawać ponownie egzaminu).
    Pozdrawiam
    Ros