    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jazda na świtłach w dzień ...
    Date: Sat, 11 Aug 2007 16:26:02 +0200

    On Sat, 11 Aug 2007, Jotte wrote:

    > Kwestia wygody odpowiadającego.

    Kiedy ja rozumiem wygodę, i z rzadka sugeruję "bezwrotkowcom"
    że źle się czyta posty w których nie wymieniono autora, a jeszcze
    gorzej "odpowiada z boku" (bo nie jest oczywiste, ze nie było
    się autorem poprzedniego cytatu).
    Tyle, że czymm innym jest informacja o autorach (po kolei),
    której w poście NIE MA (a message-id przecież JEST!)
    a czym innym message-id przeznaczone dla programu, które
    wszak jak ktoś bardzo lubi to MA i MOŻE sobie prosto
    wyświetlić!

    > To tylko zwyczaj, ale co ci szkodzi zastosować?

    Brzytwa Ockhama :)
    O ile wrotki z informacjami o autorach zdecydowanie ułatwiają
    czytanie, to nadmiarowa informacja, ktora powoduje że wrotki
    rozrastają się do kilku linijek *na każdego autora* coraz
    bardziej zbliża nas do stanu, w którym początek odpowiedzi
    jest bliżej końca całego tekstu (niż początku) :[

    > Tobie bez różnicy, czytającemu wygodniej.

    Czekaj, na czym polega wygoda czytającego, wynikająca nie
    z podania nicka/iodentyfikatora autora, lecz pełnego
    message-id? Przecież message-id wykorzystuje czytnik
    news, a on nie potrzebuje zaglądać w tekst!
    Jakoś nie czuję się przekonany...

    Tak dla porządku: przeżyłem już trochę "zwyczajów", ktore
    nie były niczym uzasadnione (od nie pisania CC do nie
    stosowania innych znaków cytowania niż ">", co
    wynika ze sprzeczności ze standardem sporej ilości
    *czytników* których użytkownicy burzą się niesłusznie
    że "im źle pokazuje cytaty" - źle pokazuje, bo
    autor programu niczym MS założył że ma rację :>).
    Niewykluczone, że jak jakiś powód będzie, to i ten
    "zwyczaj" (kiedyś ;)) zastosuję.

    Ale jak na razie:
    - nie widzę żadnego uzasadnienia, za to widzę uzasadnienie
    przeciw (właśnie "grubość" tekstu na początku)
    - nie widzę szkód, które pozostawiania *tylko* inormacji
    o autorze czyni
    - nie widzę aby była to "norma" - mam na myśli kilka grup
    na które pisuję, podejrzewam że część może wynikać
    z faktu że pisuje tam nieco minimalistów takich jak ja ;)
    - jak na razie tylko Ty się czepiasz, bez wskazania jakie
    korzyści ma przynieść podawanie informacji która:
    1. jest przeznaczona DLA AUTOMATU
    2. każdy ją MA w czytanych postach i może sobie jednym ruchem
    otworzyć, każąc wyświetlać nagłówek. Po co duplikować?
    - no i jeszcze do HELPa z pine bym zajrzeć musiał ;>

    Tak czy siak - słabo mnie przekonałeś :)
    Mówisz, że wyswietlenie "references" masz skomplikowane?
    Może jakiś inny czytnik ;)

    > To nie podatek, to zemsta. :>

    Ale to bez znaczenia, warunek "bez zwrotnego świadczenia" jest
    spełniony, czyż nie? ;)

    pzdr, Gotfryd