  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jazda na świtłach w dzień ...
    Date: Tue, 7 Aug 2007 18:17:31 +0200

    Użytkownik "Mariusz" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:f99bla$917$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Mylisz sie. Prosze założyć na rower dynamo o wydajności 100W i obciązyć
    > dwiema zarówkami po 50W założe się o 5000tyś że nie uzyskasz 100W i nie
    > ujedziesz nawet 100m z powodu dużego obciązenia które stawia dynamo!

    Nie ma takich dynam do roweru, natomiast poprzez doświadczenie z
    dynamem, które
    można założyć do roweru, jedyne co mogę powiedzieć, to że stawia podobny
    opór, bez względu na to, czy żarówki świecą, czy nie świecą.

    > Jeśli altrnator nie jest obciązony, fakt obraca sie dość lekko, ale
    > obciążony obraca sie b.ciężko czasem to słychać jak pasek klinowy piszczy
    > gdy jest za słabo naciągniety, czasem sie zrywa. Ktoś liczył że to
    > obciążenie to 5gr. Skoro te 5gr nic nie zmienia to nie płacz jak paliwo
    > zdrożeje o 5gr.

    To jaką wg Ciebie alternator ma sprawność? Jeśli by było tak jak
    piszesz, to wynikało by, że sprawność ta jest bliska 100%, no powiedzmy 95%.
    Moc równa 100W, to w odniesieniu do takiego układu jak silnik samochodu
    żadna moc. Dzisiejszy procesor potrafi w domowym PC taką moc pobrać.
    Ostatnio jakiś magazyn robił test paliw i wyszło, że czy wlejesz benzynę 95,
    czy 98, czy też 100, to spalanie jest takie samo, błąd pomiaru wynosi
    więcej. Przypuszczam, że gdyby zrobiono testy zużycia paliwa przy włączonych
    i wyłączonych światłach, to wyniki były by podobne, tj. róznice w spalaniu
    mieściły by się w granicach błędu pomiarowego. Zapewne większy wpływ na
    spalanie ma uchylone okno, czy też szyberdach podczas jazdy, niż te włączone
    światła.