eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJazda na świtłach w dzień ... › Re: Jazda na świtłach w dzień ...
  • Data: 2007-08-07 09:14:06
    Temat: Re: Jazda na świtłach w dzień ...
    Od: "Mariusz" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:46b7c125$1@news.home.net.pl...
    >
    > Użytkownik "Jacek_P" <W...@c...edu.pl> napisał w wiadomości
    > news:f98cec$8li$2@srv.cyf-kr.edu.pl...
    >> Marcin Wasilewski <j...@a...pl> napisal:
    >>> mocno przesadzona. W końcu opory mechaniczne układu alternator ->
    >>> silnik, są
    >>> takie same cały czas. Natomiast
    >>
    >> Jaja sobie robisz, czy na fizyce w szkole spales?
    >> A moze chcesz opatentowac perpetuum mobile?
    >
    > To chyba Ty sobie jaja robisz. Biorąc pod uwagę, że alternator
    > fizycznie pracuje cały czas, a więc obojętnie, czy
    > światła są włączone, czy też są wyłączone, to opory związane z tym układem
    > nie są równe zero. A więc odejmując opory mechaniczne, które i tak
    > występują cały czas, pozostaje nam te około 100W mocy, która objawia się w
    > postaci oporów związanych z indukowanym polem magnetycznym. Policz sobie
    > ile to jest w stosunku do całego silnika. Druga sprawa, poczytaj sobie ile
    > wynosi sprawność takich urządzeń jak alternator. Prawda jest taka, że
    > zdecydowana większość energii traconej w takich urządzeniach, to energia
    > tracona poprzez tarcie elementów mechanicznych. Nie jest tak, że
    > alternator, z którego nie jest pobierana żadna moc, stanowi zerowy opór
    > dla silnika.

    Tak naprawde te opory mechaniczne o których piszesz to kropla w morzu jak
    również sprawność samego alternatora. Licząc po włączeniu świateł mijania
    prąd pobierają dwie żarówki po 55W czyli mamy już 110W w dodatku świecą też
    pozycyjne przednie dwie zarówki po 10W ( w niektórych autach sa po 5W )
    czyli razem mamy 130W. Tylne lampy mają zarówki również po 10W czyli w sumie
    sama jazda to obciązenie 150W. Jesli silnik ma moc 80kW to te 150W to jest
    obciązenie silnika 0,2%. ( pominąłem oświetlenie tapicerki i zegarów - ok
    30W ). Litr benzyny kosztuje 4,4zł - 0,2% = 1gr. Czyli do kazdego litra
    dolewamy prawie 1gr. Widać jak państwo zarabia, jeszcze podnoszą cene paliwa
    a tak na marginesie OC rowniez ma zdrożeć.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1