    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jakubowska ...
    Date: Mon, 17 Jul 2006 13:19:58 +0200

    Przemek R. napisał(a):

    > a niby dlaczego? jezlei ten ktos poplenia swiadomie czyn ktory jest
    > zwiazany z dzialanoscia to owszem, ale dlaczego w takim przypadku?

    Dlatego że rządzący nami powinni (niestety coraz bardziej tylko w
    teorii) charakteryzować się nieposzlakowaną opinią, najwyższymi
    standardami moralności i takie tam. Jeżeli starasz się o stanowisko
    publiczne, to powinieneś się liczyć z tym że podlegasz surowszej ocenie.
    Nie wiem czemu temat kar za przewinienia miałby z tej zasady być wyłączony.

    Jeżeli ktoś "ze świecznika" popełnia przestępstwo, ma to oddźwięk w
    społeczeństwie. Chociaż trudno mi to sobie wyobrazić osobiście, na pewno
    są ludzie dla których Jakubowska jest autorytetem/wzorem. Myślę że po
    jej wykroczeniu/przestępstwie zachowania typu "Jakubowska mogła to i ja
    sę golnę, mnie może nie złapią" będą się pojawiać.

    Podająć analogię sprowadzoną do absurdu: jeżeli jakiś pijaczek się w
    biały dzień się wysra w parku miejskim, to "porażeni" tym faktem są
    najwyżej świadkowie tego wydarzenia. Jeżeli zaś miłościwie nam
    prezydentujący któregoś pięknego dnia zechciałby w środku miasta zdjąć
    gacie i postawić klopa, huczałaby o tym cała Polska i nie tylko, szkody
    "moralne" byłyby znaczne.

    > Zreszta szkodliwosc spoleczna czynu nie uzaleznia wykosci kary od
    > zajmowanego stanowiska.

    Jeżeli za znikomą szkodliwość społeczną kara może być niska lub wręcz
    może jej nie być, to za znaczną szkodliwość społeczną kara powinna
    oscylować w okolicach najwyższych możliwych wartości.

    p. m.