  • 1. Data: 2003-08-14 13:34:54
    Temat: Jakie prawo ma zastosowanie - proszę o pomoc!
    Od: "Paweł" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    Rozpoczynając budowę domu 1992 r. wokół zastałem zniszczone ogrodzenie
    (równiez od strony drogi publicznje (gminnej).
    Wraz z budową domu rozpocząłem remont istn. ogrodzenia od strony drogi -
    wtedy obowiązywało prawo budowlane z 1974 r.
    Zakończyłem remont ogrodzenia w 1995 r. - fundamenty i słupki i 1996 r.
    sztachety.
    Nadzór na podst. art. 48 pr. bud. z 1994r ! nakazuje rozbiórkę bez próby
    legalizacji. (doniesieine przez miłego sąsiada z 1999 r.)
    Które prawo obowiązywało przy remoncie ogrodzenia i czy mógł nadzór przyjąc
    do za budowę ogrodzenie jeżeli ono istniało.
    Proszę o pomoc
    Pzdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2003-08-15 12:52:54
    Temat: Re: Jakie prawo ma zastosowanie - proszę o pomoc!
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

    No przecież widać, że to z 1994. A jakie niby? No chyba, ze jeszcze jakieś
    nowsze...

    --
    Depi.

  • 3. Data: 2003-08-15 18:13:36
    Od: "Paweł" <p...@p...onet.pl>

    Prace budowlane rozpoczęte były przed 1994 r.
    Zakończone w 1996 r.
    Wg pr. bud. 1994r. ZGŁOSZENIU podlega: art . 30 pkt 2 budowa ogrodzeń od
    strony ulic, itp.
    Jeżeli rozpoczęte przed 1994 r. zgłoszeniu te prace nie podlegały
    zgłoszeniu.
    W momencie rozpoczęcia prac ogrodzenie było i był na działce budynek.
    Moim zdaniem nadzór źle przyjął , że była to BUDOWA OBIEKTU BUDOWLANEGO i
    zastosował błędnie art. 48 o przymusowej rozbiórce.
    Jeżeli już tak to potraktował, to powinien zgodnie z 7 k.p.a. zastosować
    art. 50, 51 pr. bud. o WSTRZYMANIU ROBÓT BUDOWLANYCH.
    Przecież zeby przebudować, nadbudować czy wyremontowac ogrodzenie trzeba
    najpierw czesciowo je rozebrać!
    Gdzie sluszny interes strony postępowania?
    Pozdrawiam,
    Paweł