  • 1. Data: 2002-04-09 17:05:12
    Temat: Jakie korzyści z rozwodu?.
    Od: "Waldek Przytuła" <w...@w...pl>

    Czy może ktoś mi odpowiedzieć na pytanie jakie korzyści lub wady i zalety
    niosą rozwód z orzeczeniem (zakładając że orzeczenie jest po jednej stronie)
    i rozwód bez orzeczenia.

    Pozdrawiam Walek.

  • 2. Data: 2002-04-09 17:11:26
    Temat: Re: Jakie korzyści z rozwodu?.
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Tue, 9 Apr 2002, Waldek Przytuła wrote:

    > Czy może ktoś mi odpowiedzieć na pytanie jakie korzyści lub wady i zalety
    > niosą rozwód z orzeczeniem (zakładając że orzeczenie jest po jednej stronie)
    > i rozwód bez orzeczenia.

    Korzyści dla kogo? Brak orzeczenia nie zawsze jest korzystny dla strony
    pozywającej, jeśli wnosiła o uznanie winy pozwanego.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-09 17:50:57
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Waldek Przytuła" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Pozdrawiam Walek.
    >
    > Waluś ty nie kombinuj tylko podaj sądowi stan faktyczny w sprawie :-)
    Sandra

  • 4. Data: 2002-04-10 09:03:17
    Od: "Waldek Przytuła" <w...@w...pl>

    No to mnie oświeciliście (he, he), szczególnie Sandra :-).
    Ale jeśli mam iść za zaleceniem Sandry to sprawa będzie się toczyć bardzo
    długo i chyba wygrana będzie po mojej stronie.

    Pozdrawiam Walek.

  • 5. Data: 2002-04-12 14:30:22
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Waldek Przytuła" <w...@w...pl> wrote in message
    > Czy może ktoś mi odpowiedzieć na pytanie jakie korzyści lub wady i zalety
    > niosą rozwód z orzeczeniem (zakładając że orzeczenie jest po jednej
> [...]

    Korzysci z orzeczenia o winie sa praktyczine zadne, zwlaszcza iz wystepuja
    wtedy,
    gdy wina jest uznana za WYLACZNA, a o to nielatwo.

    A jesli strona "niewinna" zawrze zwiazek malzenski ponownie, to juz szkoda
    fatygi
    na dowodzenie winy.

    Jesli malzonkowie ZGODNIE chca rozwodu bez orzekania,
    to jest to prostsze, tansze i mniej niemile. W zwiazku z tym grozba
    wniesienia
    o orzeczenie winy moze sklonic druga strone do wiekszej "zgodnosci".

    Boguslaw