  • Data: 2010-01-18 19:11:57
    Temat: Re: Jakie formalności przy sprzedaży samochodu?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "blast" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hj2ben$qs3$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    > Mam pytanie o formalności jakie muszę załatwić sprzedając samochód.
    > Sytuacja jest następująca:
    > - auto kupiłem parę lat temu, biorąc je na współwłasność z ojcem
    > - w międzyczasie przeprowadziłem się do innego województwa, gdzie kupiłem
    > mieszkanie i się przemeldowałem, ale nie zmieniałem rejestracji auta
    > I teraz moje pytania:
    > - jak wyglądają formalności które muszę załatwić sprzedając samochód?
    > - mam notarialne upoważnienie ojca do sprzedaży, ale sprzed kilku
    > miesięcy. Ile jest ono ważne?

    Upoważnienie jest ważne, dokąd ojciec żyje i go nie cofnie. Po sprzedaży
    pojazdu masz obowiązek zgłoszenia tego faktu w Wydziale Komunikacji, w
    którym samochód jest zarejestrowany. W praktyce idź do najblizszego Tobie,
    weź druk zgłoszenia (albo znadź go w sieci, bo nie sprawdzałem) i wyślij
    listem poleconym do Twojego Wydziału Komunikacji wraz z kserokopią umowy.
    Już nieobowiązkowo, ale w celu zapobieżeniu ewentualnym późniejszym
    komplikcjom warto również o sprzedaży pojazdu powiadomić ubezpieczyciela.
    Można to zrobić w analogiczny sposób, albo osobiście w dowolnym jego
    biurze.