  • 1. Data: 2006-12-08 18:27:10
    Temat: Jaki paragraf za handel podróbkami
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Kolejna prośba o poradę.

    Co może grozić Allegrowiczowi za handel tzw. podróbką
    np.: perfumy, odzież, itp. ?

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 2. Data: 2006-12-08 18:44:36
    Temat: Re: Jaki paragraf za handel podróbkami
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 8 Dec 2006 19:27:10 +0100, ===Tomy=== napisał(a):

    > Co może grozić Allegrowiczowi za handel tzw. podróbką
    > np.: perfumy, odzież, itp. ?

    Najprosciej byloby zastosowac paragraf 286, czyli ten o doprowadzaniu do
    niekorzystnego rozporzadzania mieniem. Grozi od 0,5 do 8 lat, a w
    przypadkach mniejszej wagi grzywna do 2 lat. Dodatkowo byc moze proces
    cywilny i odszkodowanie na rzecz producenta.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-12-08 18:51:42
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Fri, 8 Dec 2006 19:44:36 +0100, scream napisał(a):

> [...]
    > przypadkach mniejszej wagi grzywna do 2 lat. Dodatkowo byc moze proces
    > cywilny i odszkodowanie na rzecz producenta.

    Dziękuję.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 4. Data: 2006-12-08 20:01:12
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    ===Tomy=== <nic@z_tego.com> napisał(a):

    > Kolejna prośba o poradę.
    >
    > Co może grozić Allegrowiczowi za handel tzw. podróbką
    > np.: perfumy, odzież, itp. ?

    Prawo własności przemysłowej:
    Art. 305. 1. Kto w celu wprowadzenia do obrotu oznacza towary podrobionym
    znakiem towarowym lub oznaczone takim znakiem towary wprowadza do obrotu,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
    2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca przestępstwa określonego w ust. 1 podlega
    grzywnie.
    3. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełnienia przestępstwa określonego w ust.
    1 stałe źródło dochodu albo dopuszcza się tego przestępstwa w stosunku do
    towaru o znacznej wartości, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy
    do lat 5

  • 5. Data: 2006-12-08 21:54:49
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Fri, 8 Dec 2006 20:01:12 +0000 (UTC), jb napisał(a):

> [...]
    > towaru o znacznej wartości, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy

    Tego było mi trzeba. Dziękuję raz jeszcze.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    C2D E...@...80Ghz | Freezer7 Pro | GA-965P-DS4
    2 x 1024 Kingmax DDR667@800 | Galaxy 7900GS Zalman

  • 6. Data: 2006-12-08 23:10:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "===Tomy===" <nic@z_tego.com> napisał w wiadomości

    Ja dorzucę, że i 286 kk i 305 Prawa własności przemysłowej. Oszustwo popełnia na
    szkodę kupującego, zaś narusza prawa do znaku uprawnionego. Przy czym o ile
    ściganie tego drugiego przestępstwa jest uzależnione od wniosku o ściganie, to
    oszustwo jest ścigane z urzędu.