  • 1. Data: 2006-12-08 17:33:45
    Temat: Logi serwera
    Od: "Pacio" <p...@t...ten.shit.poczta.onet.pl>

    Witam,

    Posiadam strone z ogloszeniami towarzyskimi, na ktorej ludzie moga (bez
    zbednego logowania) dodawac swoje ogloszenia wraz ze zdjeciami. Jedyne dane
    jakie moga na niej umiescic to adres e-mail oraz numer telefonu.

    Jakis czas temu dostalem maila od pana, ktory stwierdzil, ze w serwisie
    dodany jest jego numer telefonu i dzwonia do niego ludzie, oraz prosi o
    udostepnienie namiarow na osobe, ktora dodala to ogloszenie. Zdjecie
    zamieszczone przy ogloszeniu nie bylo jego, chodzilo tylko o numer telefonu.
    Wszystko bylo oczywiscie logowane, IP osoby dodajacej ogloszenie zapisane w
    bazie danych. Poza tym Apache tworzyl swoje logi. Dzisiaj otrzymalem
    wezwanie z komendy wojewodzkiej o udostepnienie logow, oraz danych osobowych
    dotyczacych osoby, ktora zamiescila owe ogloszenie.

    Z mojej strony posiadam tylko IP tej osoby oraz dokladny czas (w logach
    Apache) kiedy wywolala plik ze skryptem odpowiedzialnym za dodanie
    ogloszenia. Serwer, na ktorym jest umieszczony serwis znajduje sie w
    Niemczech.

    Czy mam obowiazek ukazania tych logow? Jesli tak to w jakiej formie?
    Wystaczy, ze dostana orginalne spakowane (przez Apache'a) poprzez
    mail/nosnik danych czy musze dac im loginy na serwer (dedykowany), ktory jak
    wspomnialem juz znajduje sie w Niemczech.

    Pacio

  • 2. Data: 2006-12-08 17:38:33
    Temat: Re: Logi serwera
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 8 Dec 2006 18:33:45 +0100, Pacio napisał(a):

    > Czy mam obowiazek ukazania tych logow?

    Calych logow? Nie.

    > Jesli tak to w jakiej formie?

    Daj im to o co prosza, czyli dokladny czas i adres IP dowcipnisia. Mozesz
    przeslac na kartce papieru w odpowiedzi na ich pismo.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-12-08 18:05:53
    Od: "Pacio" <p...@t...ten.shit.poczta.onet.pl>

    scream wrote:

    > Daj im to o co prosza, czyli dokladny czas i adres IP dowcipnisia.
    > Mozesz przeslac na kartce papieru w odpowiedzi na ich pismo.

    A moga zarzadac dostepu do serwera np. haslo root?

    Pacio

  • 4. Data: 2006-12-08 18:07:53
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 8 Dec 2006 19:05:53 +0100, Pacio napisał(a):

    > A moga zarzadac dostepu do serwera np. haslo root?

    A po co im? Musieliby to jakos uzasadnic a ja tu zadnego uzasadnienia nie
    widze dla takich dzialan.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl