  • 11. Data: 2004-10-12 11:29:53
    Temat: Re: Jaką wartość na dzień dzisiejszy ma...
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik kam napisał:

    >> Raczej nie musi oddać ;)
    >> Przedawnienie ;)
    > skąd wiesz?

    Domyślam się ;)
    Nie pytaj na podstawie czego, ale intuicyja mi mówi, że była to jakaś
    pożyczka zenio dla franka i jakaś umowa pic na wodę fotomontaż na
    pismie bez swiadkow ;>

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 12. Data: 2004-10-12 11:48:33
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości
    > No ale na jakiej podstawie chcesz to rewaloryzowac???

    A uważasz, że nie powinno się tego rewaloryzować, mimo inflacji ?

    pozdr

    Monika

  • 13. Data: 2004-10-12 12:12:12
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-10-12 13:17, SDD rzecze:
    > No ale na jakiej podstawie chcesz to rewaloryzowac???

    Chodzi Ci o wycenę prawną, czy oszacowanie wartości?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - tanie rozmowy

  • 14. Data: 2004-10-12 19:20:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Radosław S" <r...@t...pl> napisał w wiadomości

    Tak, jak napisało kilka osób, to nominalnie 160 zł. teraz są dwa wyjścia.
    Możesz opierając się na zmianie wartości nabywczej pieniądza przed sądem
    dochodzić podwyższenia tej kwoty, jak to wiele osób robi z wkładami w PKO i
    innymi tego typu zobowiązaniami. Możesz ewentualnie naliczyć odsetki. Wykaz
    odsetek znajdziesz na stronie
    http://www.pawel.div.pl/podatki/index.php?module=sub
    jects&func=printpage&pag
    eid=1&scope=all .

    Są w sieci kalkulatory odsetkowe, ale te, które znalazłem obliczają od lat
    90-92.

  • 15. Data: 2004-10-13 11:37:20
    Od: "Mark" <m...@w...pl>

> [...]
    > dochodzić podwyższenia tej kwoty, jak to wiele osób robi z wkładami w PKO

    czy mógłbyś mi coś przybliżyć na ten temat?
    sam mam kilka książęczek pko i trochę kasy by sie zebrało.
    MM

  • 16. Data: 2004-10-13 11:49:00
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Mark wrote:
    > czy mógłbyś mi coś przybliżyć na ten temat?
    > sam mam kilka książęczek pko

    akurat w sprawie książeczek oszczędnościowych itp. sądowa waloryzacja
    jest niedopuszczalna

    > i trochę kasy by sie zebrało.

    zapomnij

    KG

  • 17. Data: 2004-10-14 05:01:50
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Radosław S" <r...@t...pl> napisał

    > potrafi ktoś mi powiedzieć jaką wartość na dzień dzisiejszy ma kwota
    1600000
    > zł z roku 1986??

    Ja proponuję tak policzyć: - weź "pasek" od wypłaty kogoś z roku 1986 albo
    zobacz, jaka była wtedy średnia płaca i w ten sposób przelicz na rok 2004.
    Przykład ; średnia płaca w 1986 = 16.000 zł (biorę z sufitu, bo wtedy nie
    pracowałem) to masz 100 wypłat. Dziś średnia jest weźmy 2.200 to masz
    220.000. Inna sprawa to przedawnienie.

  • 18. Data: 2004-10-22 12:16:22
    Od: cherokee <c...@a...able.pl>

    Radosław S wrote:

    > Jeżeli ktoś porzyczył w 1986r 1600000zł to dziś w sumie ile powinien
    > zwrócić??

    Przelicz to sobie przy pomocy danych z rocznika statystycznego - np. wg
    zarobków jakiejś w miarę stabilnej grupy zawodowej - np. administracji
    rządowej, czy nauczycieli. (stabilnej=nie stracili/nie zyskali na
    statusie materialnym)
    Policz ile to było ich pensji wtedy i przelicz wg obecnych pensji.

    pozdr

    cherokee