  • 1. Data: 2011-06-05 16:52:05
    Temat: Jaka umowa na zlecenie roznoszenia ulotek?
    Od: Kunio <n...@i...com>

    Jaka powinna byc umowa na zlecenie roznoszenia ulotek?
    Sa jakies umowy dystrybucji czy co? CO w takiej umowie powinno byc?

  • 2. Data: 2011-06-05 17:00:12
    Temat: Re: Jaka umowa na zlecenie roznoszenia ulotek?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kunio" <n...@i...com> napisał w wiadomości
    > Jaka powinna byc umowa na zlecenie roznoszenia ulotek?
    > Sa jakies umowy dystrybucji czy co? CO w takiej umowie powinno byc?

    Przede wszystkim chyba to, ze zleceniodawca zleca a zleceniobiorca przyjmuje
    do wykonania zlecenie polegajace na dystrybucji tego i tego tym a tym na
    obszarze takim a takim itp.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2011-06-05 19:25:36
    Od: Kunio <n...@i...com>

    W dniu 2011-06-05 19:00, SDD pisze:

    > Przede wszystkim chyba to, ze zleceniodawca zleca a zleceniobiorca przyjmuje
    > do wykonania zlecenie polegajace na dystrybucji tego i tego tym a tym na
    > obszarze takim a takim itp.

    czyli co, zwykla umowa zlecenie?

  • 4. Data: 2011-06-05 19:30:09
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-06-05 21:25, Kunio pisze:

    > czyli co, zwykla umowa zlecenie?

    Ja bym wybrał umowę o dzieło. W końcu chodzi o to, żeby te ulotki
    zostały rozniesione, a nie, żeby gościu się starał je roznosić.

    A tak naprawdę to będzie jakaś umowa o świadczenie usług, o mieszanym
    charakterze, gdzie zlecamy roznoszenie, a płacimy za rozniesienie.

  • 5. Data: 2011-06-05 19:44:24
    Od: Kunio <n...@i...com>

    W dniu 2011-06-05 21:30, Roman Rumpel pisze:

    > A tak naprawdę to będzie jakaś umowa o świadczenie usług, o mieszanym
    > charakterze, gdzie zlecamy roznoszenie, a płacimy za rozniesienie.

    Dzięki za podpowiedz, tylko jak to w koncu zrobic? :) Umowa o dzielo czy
    umowa o swiadczenie uslug?

  • 6. Data: 2011-06-05 19:55:54
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 05-06-2011 21:30, Roman Rumpel pisze:
    > Ja bym wybrał umowę o dzieło. W końcu chodzi o to, żeby te ulotki
    > zostały rozniesione, a nie, żeby gościu się starał je roznosić.

    A "rozniesienie" to dzieło? Błagam...

    > A tak naprawdę to będzie jakaś umowa o świadczenie usług, o mieszanym
    > charakterze, gdzie zlecamy roznoszenie, a płacimy za rozniesienie.

    O mieszanym? Błagam po raz drugi... Zwykłe świadczenie usług.

    --
    .B:artek.

  • 7. Data: 2011-06-05 20:42:49
    Od: Kunio <n...@i...com>

    W dniu 2011-06-05 21:55, .B:artek. pisze:

    > O mieszanym? Błagam po raz drugi... Zwykłe świadczenie usług.

    masz moze jakis przyklad takiej umowy ?

  • 8. Data: 2011-06-05 23:56:57
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    > A "rozniesienie" to dzieło? Błagam...

    A nie? Chodzi o to, żeby były rozniesione, a nie o to, żeby starać się
    roznosić - umowa rezultatu, czyli tak jak umowa o dzieło.

    > O mieszanym? Błagam po raz drugi... Zwykłe świadczenie usług.

    No właśnie nie. Jednak przez art 750 dojdziesz do 734 a nie do skutku w
    postacie zapłaty za rezultat.

  • 9. Data: 2011-06-06 07:51:24
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 06-06-2011 01:56, Roman Rumpel pisze:

    > A nie? Chodzi o to, żeby były rozniesione, a nie o to, żeby starać się
    > roznosić - umowa rezultatu, czyli tak jak umowa o dzieło.

    Szczerze wątpię czy można to podpasować pod pojęcie "dzieła" z KC.
    Akurat w tego rodzaju czynnościach podjęcie się ich wykonania niemal
    równa się ich wykonaniu, bo trudno mi wyobrazić sobie okoliczności, w
    których ulotki nie zostałyby rozniesione, a wykonawca obronił się przed
    odpowiedzialnością za niewłaściwe wykonanie zobowiązania twierdzeniem,
    że "roznosił, ale nie rozniósł" z jakichś obiektywnych przyczyn, za
    które nie ponosi winy.

    > No właśnie nie. Jednak przez art 750 dojdziesz do 734 a nie do skutku w
    > postacie zapłaty za rezultat.

    "Odpowiednio" to znaczy, że niektóre przepisy można pominąć. I tak umowa
    o świadczenie usługi może obejmować odpowiedzialność za finalny
    rezultat, jak i nie obejmować tej odpowiedzialności.

    --
    .B:artek.

  • 10. Data: 2011-06-06 07:58:42
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 05-06-2011 22:42, Kunio pisze:
    > masz moze jakis przyklad takiej umowy ?

    Umowa zawarta w dniu [data] w [miejscowość] pomiędzy:

    1) Ty [imię i nazwisko, adres zamieszkania, PESEL, NIP]
    zwanym dalej "Zleceniodawcą"

    2) ktoś_tam [imię i nazwisko, adres zamieszkania, PESEL, NIP]
    zwanym dalej "Zleceniobiorcą"

    o następującej treści:

    1. Zleceniodawca zleca, a Zleceniobiorca przyjmuje do wykonania
    czynności polegające na odpłatnym roznoszeniu ulotek.
    2. Czynności opisane w pkt 1 Zleceniobiorca zobowiązuje się wykonać w
    [data] na obszarze [obszar].
    3. Zleceniodawca w celu wykonania zobowiązania przez Zleceniobiorcę
    dostarczy mu [liczba] sztuk ulotek do rozniesienia zgodnie z
    postanowieniami niniejszej umowy, najpóźniej w dniu wskazanym w pkt 2.
    4. [można dodać szczegółowy opis wykonania czynności przez
    Zleceniobiorcę, np. czy ma ulotki zostawić w jakimś miejscu, czy
    wręczać, komu, jak i gdzie, czy w deszcz też itd.]
    5. Za wykonanie niniejszej Umowy, tj. rozniesienie wszystkich
    przekazanych przez Zleceniodawcę ulotek, zgodnie z pkt. 3,
    Zleceniobiorca otrzyma wynagrodzenie w wysokości [kwota] zł (słownie:
    ...), płatne w terminie 7 dni od dnia zakończenia wykonywania
    zobowiązania przelewem na konto numer [...] / gotówką.
    6. Zleceniodawca ma prawo wypowiedzieć niniejszą umowę ze skutkiem
    natychmiastowym w przypadku [do uzupełnienia]
    7. Umowę sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla
    każdej ze stron.
    8. Zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.

    PODPISY

    --
    .B:artek.