eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJaka jest różnica PRAWNA miedzy antysemityzmem a anty-rusizmem? :-) › Re: Jaka jest różnica PRAWNA miedzy antysemityzmem a anty-rusizmem? :-)
  • Data: 2024-02-21 07:44:09
    Temat: Re: Jaka jest różnica PRAWNA miedzy antysemityzmem a anty-rusizmem? :-)
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >>> https://sjp.pwn.pl/slowniki/rusek.html

    > I Rosjanie rosyjscy?

    > Z Ukrainką gadałem, to mowi, ze u nich są pierogi z serem, albo z
    > ziemniakami, ale nie z mieszanką.

    no tak, tylko, to, że czymś się sugeruje, to nie znaczy, że gdzieś takie
    same potrawy są, tak jak ryba po grecku czy schab po żydowsku.... Sama
    Ruś to trochę więcej różnych ziem. Książę moskiewski dopiero w XVI wieku
    starał się zjednoczyć rózne księstwa rusi pod swoim caratem. Stąd u nas
    nazywało się przez długi czas nie rosjanami a moskalami. Natomiast
    jednym z większych księstw Rusi była Ruś Kijowska

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl