eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJaka jest różnica PRAWNA miedzy antysemityzmem a anty-rusizmem? :-) › Re: Jaka jest różnica PRAWNA miedzy antysemityzmem a anty-rusizmem? :-)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Jaka jest różnica PRAWNA miedzy antysemityzmem a anty-rusizmem? :-)
    Date: Wed, 14 Feb 2024 11:38:58 GMT

    On 2024-02-14, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
    > Czy odbieranie/konfiskata majątku obywatelom Rosji (oligarchom) bo Rosja
    > na Ukrainę napadła jest dyskryminacją ze względu na sam fakt bycia
    > (bogatym) obywatelem Rosji?

    To chyba nie jest jedye kryterium? Jakieś związki z Kremlem zdaje się
    miały też być? No ale w sumie co w tym egzotycznego, bogatsi zwykle
    płacą więcej w tym podatków w Polsce. Czy to antypolonizm?

    > Zresztą jest przypadek z Davos jak Żydom nie chcą nart pożyczać nie
    > po prostu dlatego że Żydzi ale że sobie (mieli) wyrobić fatalną opinie
    > jako klienci. <ironia> Trzeba zmusić podłych antysemitów do obsługi
    > "fatalnych (Żydowskich) klientów" albo lepszego prawnie zamaskowania
    > "tych klientów nie obsługujemy". </ironia>

    Jest jeszcze taki problem, że o ile moje postrzeganie antyXXXizmu jest
    pewnie formalnie poprawne, to jest jeszcze taki problem, że to
    faktycznie nakręca rzeczywisty rasizm. Pytanie czy fakt, że przesłanki
    nie są rasistowskie może być tu usprawiedliwiniem.

    --
    Marcin