eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJaka jest różnica PRAWNA miedzy antysemityzmem a anty-rusizmem? :-) › Re: Jaka jest różnica PRAWNA miedzy antysemityzmem a anty-rusizmem? :-)
  • Data: 2024-02-14 02:47:17
    Temat: Re: Jaka jest różnica PRAWNA miedzy antysemityzmem a anty-rusizmem? :-)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-02-14, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > A to ty jeszcze nie spotkałeś "interpretacji" że anty-Izraelizm jest
    > formą (skrywanego?) antysemityzmu? Ja widziałem więcej niż raz.
    > Wiec jak jasno wyrazisz że ty tej "interpretacji" nie podzielasz
    > (jako reguły) to nasza dyskusja będzie biciem piany o
    > drugorzędne detale.
    >
    > Ja zbyt często odnoszę wrażenie że definicja że antysemita to ktoś kogo
    > Żydzi nie lubią może być zbyt często być zbyt trafna. <ironia>
    > Antysemityzm wyssany z mlekiem matki nie nabiera głębszego sensu
    > z tą definicją? </ironia>

    No ale my jestesmy na pl.soc.prawo co nas do czegoś powinno zobowiązywać :)
    Poza tym to tez nie jest antyizraelizm.

    Antyizraelizm to byłaby dyskryminacja ze wzgledu na sam fakt bycia
    obywatelem izraela (bez żadnych innych warunków). Tu byłaby
    dyskryminacja ze względu na to co Izrael robi, a nie sam fakt bycia
    Izraelem.

    Ludziom się już zwyczajnie ebie. Winę za to ponoszą w dużej mierze ci,
    którzy jadą na nosnych hasłach rasistowskich czy ksenofobicznych dla
    własnych korzyści.

    Jak mi się nie podoba. że Żyd kopci Chanukową świecą w wąskim
    przedpokoju bo mi brudzi ściany, i zabronię temu Żydowi to robić, to to
    nie jest żaden antsemityzm. Antysemitzm byłby wtedy, gdybym zabronił bo
    kopcący jest Żydem.

    --
    Marcin