    From: Zbig.Drwiega <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jaka jest procedura wypłacania zachowku uprawnionym?
    Date: Fri, 9 Dec 2005 17:27:01 +0000 (UTC)

    W artykule <dncbfk$9h5$1@inews.gazeta.pl> kam napisal(a):

    Dzięki za zainteresowanie.
    Ale........

    > trzeba było wystąpić o uzasadnienie, to byś się dowiedział

    zawsze mnie dziwi, skąd w ludziach- rodakach
    (mam do czynienia przede wszystkim z rodakami-Polakami)
    taka napastliwość.
    To jest nasza cecha narodowa nabyta, czy wrodzona?
    I ta szaleńcza skłonność do ferowania niesprawdzonych wyroków/opinii.
    Ton twojej wypowiedzi każe mi przypuszczać, że masz o coś do mnie pretensje.
    O to,że mam zachowki wypłacić? czy o to,że ktoś mnie obdarował?
    A może przypuszczasz, że kogoś zabiłem?!

    O uzasadnienie wystąpiłem,i je otrzymałem.
    W uzasadnieniu są podane kwoty,komu-ile.
    I punkt ostatni:"dalej idące powódzctwo oddala się"
    Rozumiem,że _jedno_,konkretne powódzctwo.

    Ja nie składałem powódzctwa.
    Złożyłem w sądzie w trakcie rozprawy _wniosek_ o potrącenie tych sum
    z zachowków.

    > Oprócz powiadomienia trzeba było jakoś wykazać wolę potrącenia tych
    > wierzytelności.

    Znów ta paskudna cecha napastliwo-uszczypliwa....
    Może lepiej by _zapytać_, _czy_ aby nie wykazałem tej woli?
    niż zakładać z góry, że jej nie było??!

    Było pismo (z potwierdzeniem odbioru) nakazujące realizować płatności
    na bieżąco.

    > Nie wspominając o udowodnieniu ich istnienia i wysokości.
    Nie wspominajac(znów) o moim powyższym..

    Wykazałem podstawy(dowody) ich zaistnienia.

    > pisać możesz, papier wiele wytrzyma, zapłacisz wpis
    daruję sobie.

    > termin zapłaty negocjuj z uprawnionymi

    Nie ma co negocjować.
    Zażyczyli sobie natychmiastowej wykonalności.
    A termin poczatkowy naliczania odsetek sąd podał sprzed roku.
    Gdy wniesiony został pozew, a nie- gdy zapadło rozstrzygnęcie.

    PS.
    Życzę wiary, co góry przenosi,i nadziei w ludzi.
    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848