  • Data: 2005-12-10 06:33:27
    Temat: Re: Jaka jest procedura wypłacania zachowku uprawnionym?
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    Zbig.Drwiega napisał(a):
    > To, co napisałem.
    > W punktach- komu-ile.
    > I ostatni punkt- o odrzuceniu dalszych skutków( czy jakos tak).

    To bardziej na opis wyroku wygląda...
    Przecież jakoś te kwoty zostały wyliczone...

    > A niby jakim to sposobem, skory pismo było wysyłane _PRZED_ wyrokiem?

    To w jaki sposób wyraziłeś wolę potrącenia?

    > Mylisz się.
    > Art.991 KC - "przysługuje _roszczenie_ ...."
    > Jeśli uprawniony w ŻADEN sposób się nie zwraca/-ł o zachowek,
    > _własnej_ inicjatywy wcale ani _nie muszę_ wykazywać (ani - _powinienem_),
    > i NICZEGO wypłacać z własnej inicjatywy również nie MUSZĘ.
    > Mogę,ze względów etycznych- to najlepsze słowo.

    Masz rację, o tyle, że w przypadku każdego zobowiązania jest tak, że
    wierzyciel wcale nie musi się zwracać o zapłatę. Może jej nie chcieć.
    Ale prawo do określonej kwoty istnieje. I w chwili, w której zostaniesz
    wezwany do zapłaty - na przykład przez doręczenie pozwu - powinieneś
    niezwłocznie zapłacić. Jeśli tego nie zrobisz jesteś w opóźnieniu i
    należą się odsetki.

    KG