  • 31. Data: 2007-10-07 19:27:44
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć pożyczkę?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Ale to nie jest karalne. Jeśli w umowie bank nie zastrzegł na jaki cel
    > ma być pożyczka (kredyt) przeznaczony, to nic nie stoi na przeszkodzie,
    > aby do biorca kredytu o tym zdecydował, choćby i dokonując darowizny
    > bratu. Z jakiego artykułu jest to karalne?

    Nie che mi sie powtarzać że to oszustwo.

    Gdy sprawca bierze nawet pożyczkę teoretycznie na siebie a praktycznie z
    góry i z wcześniejszym zamiarem przekazania pieniędzy komu innemu.

    W istocie rzeczy w takiej sytuacji nie dochodzi do umowy pożyczki miedzy
    bankiem a sprawcą, gdyż nie było zgodnego oświadczenia woli między
    stronami (a wyrażona zgodność w formie pisemnej miał charakter czysto
    pozorny).
    Sprawca nie miał "animusa" by stać się właścicielem pieniędzy, a był
    jedynie pośrednikiem między bankiem a człowiekiem który w rzeczywistości
    stał się właścicielem pieniędzy z pożyczki.

    To jak by twój kolega (A) dał ci pieniądze byś przekazał innemu koledze
    (B). Nie jest to tak że stajesz się właścicielem tych pieniędzy (a więc
    potem koledze B nie przekazujesz WŁASNYCH pieniędzy) w jakimkolwiek
    momencie gdyż nie miałeś takiego zamiaru.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 32. Data: 2007-10-07 19:32:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Jakby brat miał pieniądze, to by bratu pożyczył i by problemu nie było.
    > Skoro W TYM CELU zaciąga pożyczkę bankową, to znaczy że chce pożyczyć
    > bratu NIE SWOJE pieniadze, prawda?

    No co co do zasady to nieprawda.
    Pieniądze z pożyczki stają się własnością pożyczkobiorcy (art. 720 kc)

    Problem leży w czymś innym, ale nie che mi sie tego powtarzać. można mi
    wierzyć albo, nie. Mi tam wszystko jedno.

  • 33. Data: 2007-10-07 19:36:06
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Johnson napisał(a):

> [...]
    > jedynie pośrednikiem między bankiem a człowiekiem który w rzeczywistości
    > stał się właścicielem pieniędzy z pożyczki.

    A mozesz - na poparcie swojej tezy o karalności powyższego -
    przytoczyć jakieś orzeczenia sądu w tej sprawie?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 34. Data: 2007-10-07 19:43:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > A mozesz - na poparcie swojej tezy o karalności powyższego -
    > przytoczyć jakieś orzeczenia sądu w tej sprawie?

    może być SR/SO ? ;)
    Ale te są niepublikowane :(

  • 35. Data: 2007-10-07 19:45:52
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Johnson napisał(a):

    > może być SR/SO ? ;)
    > Ale te są niepublikowane :(

    Jakiekolwiek prawomocne, bo teraz to sobie tak dyskutujemy "bo ja tak
    uważam".

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 36. Data: 2007-10-07 19:47:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Jakiekolwiek prawomocne, bo teraz to sobie tak dyskutujemy "bo ja tak
    > uważam".

    Przecież to wystarczy.
    Każdy może uważać, tak jak chce.