  • 1. Data: 2002-11-18 19:54:56
    Temat: Jak ustalic firme majac NIP?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Chcialbym ustalic aktualny adres pewnej firmy.
    Mam jej NIP, nazwe i stary adres.
    Program Tester firmy JZK stwierdza, ze temu NIP-owi nie
    przyporzadkowano zadnego Urzedu Skarbowego. Bazy programu sa z
    13.10.2002. Jedyne co podaje program, to tylko to, że formalnie numer
    jest poprawny.
    Mozliwe jest, ze firma poslugiwala sie falszywym NIP-em.
    Urzad Skarbowy obejmujacy zasiegiem stary adres firmy oswiadcza, ze u
    nich taka firma nie figuruje. Nie moga tez, gdyby mieli, podac mi
    adresu firmy. Mogliby podac go np. sądowi na jego prosbe. (Swoja droga
    dziwne, ze nie moge dowiedziec sie o adresie osoby prawnej. Potworek
    urzedniczy z ochrony danych osobowych).

    Czy jest jakas metoda na ustalenie adresu firmy? Lub chociaż
    przynależności do jakiegos US. Oprocz wertowania ksiag Sadow
    Rejestrowych kazdej, najmniejszej nawet, miesciny w kraju.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x01F74F4F

  • 2. Data: 2002-11-18 20:14:22
    Temat: Re: Jak ustalic firme majac NIP?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Ustalenie aktualnego adresu firmy jest możliwe, tyle tylko, że NIP nic nie
    daje. Urząd Skarbowy rzadko odpowiada na takie pytania. Podstawowe pytanie,
    to czy jest to spółka prawa handlowego, czy też osoba fizyczna prowadząca
    działalność albo spółka cywilna.

    Jeśli jest to spółka prawa handlowego, to należy skierować wniosek do
    Krajowego Rejestru Sądowego. Druk dostaniesz w sądzie (jest również w
    INTERNECIE na stronach KRS-u). Płaci sie opłatę, ale nie wiem jakiej
    wysokości, bo akurat ja nigdy jej nie płacę.

    Adres osoby fizycznej lub spóki uzyskasz w Ewidencji Podmiotów Gospodarczych
    właściwego dla siedziby firmy Urzędu Miasta, Urzędu Dzielnicy (Warszawa)
    albo Urzędu Gminy. Ewidencja jest jawna. Możesz się zwrócić faksem i
    zazwyczaj odpowiadają. albo udać się osobiście.

    Tyle tylko, że nie gwarantuje to skuteczności, bo firma ta mogła po prostu
    nie zgłosić zmiany siedziby. Tak często bywa.

  • 3. Data: 2002-11-19 17:45:22
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, Robert Tomasik napisał(a):

    > czy jest to spółka prawa handlowego, czy też osoba fizyczna prowadząca
    > działalność albo spółka cywilna.

    Bo ja wiem.

    > Tyle tylko, że nie gwarantuje to skuteczności, bo firma ta mogła po prostu
    > nie zgłosić zmiany siedziby. Tak często bywa.

    Podobnie w moim przypadku. Tyle, że firma nie jest z Gdyni, ale z ...
    No wlasnie skad? Sprawdzilbym w tej miejscowosci, ale moglbym na jej
    szukaniu spedzic pare latek.
    Poczekam na informacje od producenta programu Tester. Dzwonilem dzis
    do nich. Moze uda im sie ustalic do jakiego US nalezy NIP. Bedzie to
    juz polowa sukcesu.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x01F74F4F

  • 4. Data: 2002-11-19 21:10:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    To, czy to jest spółka prawa handlowego, to wynika z jej nazwy. Jeśli nie
    napisano, że to spółka (jawna, komandytowa, itp.) to nie jest to spółka
    prawa handlowego. Podaj mi pierwsze trzy cyfry ich NIP-u, to spróbuję
    ustalić przynależność urzędu. Zresztą wykaz prefiksów jest jawny i był nawet
    publikowany w gazecie swego czasu, więc pewnie jak zadzwonisz do Urzędu
    Skarbowego, to Ci powiedzą, który to Urząd. Tylko co to da. Pamiętaj, że nie
    zawsze adres firmy pokrywa się z siedzibą Urzędu. Przyczyn tego może być
    wiele.

  • 5. Data: 2002-11-19 22:55:30
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przynależności do jakiegos US. Oprocz wertowania ksiag Sadow
    > Rejestrowych kazdej, najmniejszej nawet, miesciny w kraju.

    Pierwsze cyfry NIP-u wskazują na US, te dane są w pełni
    jawne i zapytaj o to w najbliższym US.
    Jeśli masz podejrzenie, że firma była "trefna", zgłoś
    sprawę w prokuraturze, wtedy ustalenie tego będzie
    ich obowiązkiem (US prokuraturze też musi udzielić
    informacji). Swoją drogą jeśli masz nazwę i stary
    adres - spróbuj np. w pf lub pkt.

  • 6. Data: 2002-11-20 20:23:07
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, Marcyś napisał(a):

    > Jeśli masz podejrzenie, że firma była "trefna", zgłoś
    > sprawę w prokuraturze, wtedy ustalenie tego będzie
    > ich obowiązkiem (US prokuraturze też musi udzielić
    > informacji).

    Poczekam dla pewnosci sprawdzajac w miedzyczasie, czy NIP jest
    prawdziwy.

    > Swoją drogą jeśli masz nazwę i stary
    > adres - spróbuj np. w pf lub pkt.

    Zbyt mala firma krzak.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x01F74F4F

  • 7. Data: 2002-11-20 20:23:10
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, Robert Tomasik napisał(a):

    > To, czy to jest spółka prawa handlowego, to wynika z jej nazwy.

    ... Sp. z o.o.
    Imie Nazwisko
    ulica
    Gdynia

    Z tego co sie dowiedzialem, to Sp z o.o. gryzie sie z nazwiskiem. Z
    tym, ze moge miec niedokladne dane, co do poprawnej nazwy.

> [...]
    > prawa handlowego.

    > Podaj mi pierwsze trzy cyfry ich NIP-u, to spróbuję

    972-006-34-01
    Sprawdzalem programem firmy JZK z baza z 13.X. Ten nr nie ma
    przynaleznosci.

    > więc pewnie jak zadzwonisz do Urzędu
    > Skarbowego, to Ci powiedzą, który to Urząd.

    Zawsze twierdzilem, ze najmniej kompetentni sa urzednicy, ktorych dana
    sprawa dotyczy zawodowo:-P
    Tak bylo i w tym przypadku.
    Nawet bylem osobiscie, bo blisko. Nie slyszeli o zadnej bazie numerow.
    Nie sa wladni sprawdzic tego w miare szybko. Nie istnieja wg nich
    zadne sumy kontrolne numeru.
    Zeby nie bylo, ze pytalem sie sprzataczki. Pytalem sie jednej z
    najwazniejszych osob.
    Funkcje tego pana litosciwie przemilcze;-)

    > Tylko co to da. Pamiętaj, że nie
    > zawsze adres firmy pokrywa się z siedzibą Urzędu.

    Mozna by sprawdzic wtedy u zrodla. Jezeli firma sie nie
    przeprowadzila, to sie pokrywa.
    Wprawdzie w Gdyni, gdzie firma istniala jakis czas, nie ma
    zarejestrowanej firmy o takiej nazwie, ale to jeszcze o niczym nie
    swiadczy.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x01F74F4F

  • 8. Data: 2002-11-20 21:46:59
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    > Poczekam dla pewnosci sprawdzajac w miedzyczasie, czy NIP jest
    > prawdziwy.

    Zaleczy od skali problemu dla Ciebie. Jeśli kwota jest dla Ciebie istotna
    albo byłeś w jakiś sposób z nimi powiązany to lepiej nie czekać... A nuż
    sami przyjdą do Ciebie sprawdzać, czy nie byłeś oczkiem w jakimś
    łańcuszku... Wtedy długo się można tłumaczyć...

    Pzdr
    Brodek

  • 9. Data: 2002-11-20 22:04:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

> [...]
    | Z tego co sie dowiedzialem, to Sp z o.o. gryzie sie z nazwiskiem. Z
    | tym, ze moge miec niedokladne dane, co do poprawnej nazwy.

    No to takiej możliwości faktycznie nie ma. Albo spółka z oo., albo nazwisko.
    A czyje nazwisko miałoby być umieszczone na pieczątce?

    | 972-006-34-01
    | Sprawdzalem programem firmy JZK z baza z 13.X. Ten nr nie ma
    | przynaleznosci.

    Sprawdziłem w wykazach i faktycznie tego numeru nikomu nie przydzielono. Co
    więcej, w Gdyni z tego co wiem nie było reorganizacji Urzędów Skarbowych,
    więc nie ma powodu, by taki nuer NIP wogóle był. Przy przydzielaniu nuerów
    NIP pozostawiono pewną ich pulę, by wykorzystać w wypadku utworzenia nowego
    urzędu. Każdemu istniejącemu przydzielono conajmniej dwa prefiksy, sięc to
    daje 2.000.000 kombinacji. Tyle podmiotów raczej w Gdyni nie było, więc nie
    mieli powodu dokładać.

> [...]
    | Zeby nie bylo, ze pytalem sie sprzataczki. Pytalem sie jednej z
    | najwazniejszych osob.
    | Funkcje tego pana litosciwie przemilcze;-)

    No niestety nie mogę odpowiadać za indolencję urzędników. Wydawało mi się,
    że to dość powszechna wiedza. Pisali o tym w gazetach, więc osoby zajmujące
    się tym profesjonalnie powinny wiedzieć to.

> [...]
    | Wprawdzie w Gdyni, gdzie firma istniala jakis czas, nie ma
    | zarejestrowanej firmy o takiej nazwie, ale to jeszcze o niczym nie

    A to szczera prawda. Bardzo często firmy używają nazwy handlowej, której nie
    zgłaszają w ewidencji.

    No to rozważywszy wszystkie za i przeciw radzę:

    Jeśli w wyniku kontaktu z opisaną przez Ciebie firmą poniosłeś jakieś straty
    (raczej materialne, bo moralnymi u nas się mało krępują), złóż powiadomienie
    do prokuratury lub na policję. Oni mają większe możliwości. Takie
    rozbieżności w danych raczej wykluczają dobre intencje jej właścicieli. W
    przeciwnym razie daj sobie spokój.

  • 10. Data: 2002-11-21 09:35:35
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > napisano, że to spółka (jawna, komandytowa, itp.) to nie jest to spółka
    > prawa handlowego. Podaj mi pierwsze trzy cyfry ich NIP-u, to spróbuję

    Nie da sie.
    MOZE sie udac, jesli nie zmieniono siedziby.
    Jesli jest toosoba fizyczna prowadzaca DG to jesli sie po nadaniu NIP
    nieprzeprowadzila.

    Boguslaw