  • Data: 2003-10-10 17:14:46
    Temat: Re: Jak uniknac komornika?
    Od: "michaelo" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > na urlop, po powrocie zastał... wierzycieli. Drugi wspólnik przepadł wraz
    > towarem, zostawiając niezapłacone faktury. Ogólnie ślad po nim zaginął.
    > Wyrolowany wspólnik nie ma już żadnych oszczędności, mieszka z żoną i
    > dzieckiem w mieszkaniu należącym do teściowej, cały jego majątek stanowi
    > wyposażenie mieszkania, dość skromne zresztą: TV, wieża, lodówka, pralka,
    > meble - standard. W piątek mieli "wizytę" komornika. Na razie nie spisywał
    > niczego formalnie, był "tylko się rozejrzeć". No i teraz pytanie do Was:
    czy
    > można jakoś uniknąć zajęcia sprzętów przez komornika? Czy można np. kogoś
    > teraz domeldować i powiedzieć, że są to rzeczy tej osoby? Może macie
    jakieś
    > inne rozwiązania?
    > Sprawa jest dla mnie bardzo ważna, dotyczy mojej bliskiej rodziny.

    1. mieszkanie jest własnością dłużnika? czy też dłużnika i żony, bądź
    wogóle?
    jeśli jest tylko od dłużnika to będzie sprzedane
    2. dłużnik posiada jakieś dochody?
    jeśli są to dochody powyżej minimalnego wynagrodzenia to będą
    potrącenia
    3. dłużnik posiada jakiś samochód?
    jeśli tak to będzie zajęty i sprzedany, jeśli stanowi wartość
    handlową
    tzn po obieżnym sprawdzeniu że będą chetni by go kupić, bo komornik
    nie zajmnie 15 letniego poloneza bo go nie sprzeda a nawet jeśli to
    chyba za 200 zł
    co nie wystarczy na koszty parkowania samochodu

    jeślli na powyższe punkty odpowiedź brzmi 3x NIE
    to komornik nic nie zdziała

    ps. komornik nie zajmuje telewizorów starszych niż kilka lat bo też nie ma
    na nie kupców
    nie ma też kupców na stare segmentowe meble, co innego z litego
    drewna