    From: "KarolS" <t...@c...sz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to jest z tymi urlopami ?
    Date: Wed, 20 Aug 2003 11:31:22 +0200

    Użytkownik "RS" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:bhvcpv$1a4$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > kolezanka zaraz po studiach (4,5 roku studiowania) zaczyna prace (od
    > 1kwietnia 2003). Pierwszy urlop przysluguje jej po 0,5 roku. Jaki?10dni?
    > pozniej po roku? jaki? Nowe dni dostaje z poczatkiem nowego roku.
    > No i teraz z tego jak ja to widze, przez caly czas leci jej staz pracy do
    > urlopu tyle ze nie moze go wykorzystac przez pol roku.. , potem przez
    > kolejne pol roku nie moze wykorzystac reszty urlopy i tak az do konca roku
    > kiedy powinna dostac nowe dni urlopy. Wg. moich obliczen po 2kwietnia2003
    > zakladajac ze wczesniej urlopu nie miala nalezt sie jej 40dni wolnego ?
    Czy
    > mam racje ???
    > Czatalem zdaje sie o tym w rzeczpospoitej, gdzie pisali ze wielu
    pracodawcow
    > tego nie zauwaza.. moze cos pokrecilem ?!?

    Po studiach jeśli jest to jej pierwsza praca należy się jej 10 dni po 6
    miesiącach pracy i
    kolejne 10 dni po następnych 6 miesiącach. Jeśli zmieni pracę powiedzmy po
    10 miesiącach wykorzystuje 10 dni w starej firmie a po przepracowaniu 2
    miesięcy u nowego pracodawcy kolejne 10 dni tym razem u nowego pracodawcy.
    Problem polega na tym że niektórzy pracodawcy nie zauważają że jest to
    pierwszy rok pracy i liczą ci urlop proporcjonalnie do okresu
    przepracowanego u nich, ponieważ po roku pracy przysługuje urlop
    proporcjonalny który powinieneś otrzymać w starej firmie.
    Pozdrawiam
    Stachu