  • Data: 2017-03-16 01:47:54
    Temat: Re: Jak tam abonament RTV
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14-03-17 o 09:03, Danusia pisze:

    > Tylko że bywa tak: w jednopokojowym mieszkaniu jest samotny emeryt
    > który i tak jest zwolniony z powodu wieku i niskiej emerytury, a PIT
    > za niego wypełnia ZUS. W dużym mieszkaniu obok jest 6 osób, każdy z
    > nich wypełnia PIT. W tej formie nawet jako podatek jest to niezgodne
    > z Konstytucją.

    Bo upieramy się przy opodatkowaniu sztuki telewizora? To już od dawna
    jest fikcja. Ja przykładowo nie mam w domu żadnego telewizora, jeśli
    przez telewizor rozumieć urządzenie zdolne do odbioru programu
    telewizyjnego z anteny. Mam szereg monitorów, na których oglądamy
    program telewizyjny pochodzący czy to z Internetu, czy to z platformy
    cyfrowej.

    W mojej ocenie jeśli zakładamy, że telewizja ma być państwowa, to po
    pierwsze należałoby ją finansować z podatków (jak Policję, Wojsko i
    kilka innych urzędów). Z drugiej strony rygorystycznie przestrzegać
    apolityczności i poszanowania różnych innych standardów. Ponieważ
    uważam, ze to jest niewykonalne, wobec liczności kanałów dostępnych dla
    wszystkich istnienie państwowej telewizji uważam za zbyteczne.
    Sprywatyzować to i niech się utrzymują, jak pozostałe kanały. Tylko
    wówczas politycy stracili by wpływ na telewizje i moim zdaniem dlatego
    cały czas trwa przepychanka.