    From: Robert Fonfara <a...@n...stronie.www>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak sprzedać działki rolne?
    Date: Tue, 30 Sep 2003 18:12:49 +0200

    On Tue, 30 Sep 2003 10:59:32 +0200, Boguslaw Szostak wrote:

    > Użytkownik "Robert Fonfara" <a...@n...stronie.www> napisał w wiadomości
    [..]

    > Ale jest wymienione, ze SPADEK po zmarlym nabywaja.....
    > A w sklad masy spadkowej wchodzi to, co zmarly mial w chwili smierci.

    Masz rację...
    ale do 14 II w razie dziedziczenia ustawowego(a zakładam, że takie tutaj
    miało miejsce) ktoś mógł nabyć spadek na zasadach ogólnych, a komuś innemu
    przypadało gospodarstwo rolne > 1 ha.(patrz przepisy Tytułu X ks. IV KC,
    uznane przez TK za niezgodne z Konstytucją).
    Stwierdzenie nabycia spadku powinno było zawierać wzmiankę o gospodarstwie
    i osobach, które je dziedziczą.
    Obecnie gospodarstwo dziedziczy się na zasadach ogólnych, zaś wzmianka o
    nim w postanowieniu czyniona jest jedynie dla celów fiskalnych.

    > Noo wpis w KW to trzeba by uaktualnic...

    No właśnie, jeżeli grunt podlega owemu specyficznemu reżimowi dziedziczenia
    to stwierdzenie nie ujawnia następstwa prawnego.
    Zatem nie może być podstawą do wpisu.

    > Tylko, ze to pole po mamie nie jest samodzielnym gospodarstwem rolnym...

    cut here---
    > Po jakimś czasie okazało się , że matka posiadała grunty rolne ok 2ha które
    > były w dzierżawie ( sama nie prowadziła tego gospodarstwa).
    cut here---

    A tu już trzeba by zapytać autora wątku, czy spełnione są przesłanki z art.
    55^3kc. Przyznaję, że poczyniłem w poprzednim poście zbyt wiele założeń:)

    --
    Robert Fonfara