  • Data: 2007-10-03 14:45:10
    Temat: Re: Jak skutecznie zameldowac sie na pobyt czasowy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 3 Oct 2007, Liwiusz wrote:
    [...lista przycięta...]

    > Istnieją wyroki skazujące za brak zameldowania pomimo tego, że w toku
    > postępowania było udowodnione, że brak meldunku wynikał z braku chęci
    > współdziałania osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu.

    Dobra. Aż z wrażenia przejrzałem przepisy :)
    Co widzę:
    - ustawa:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20061390993&type=3&name=D20060993Lj.pdf
    ... NIE nakłada na posiadacza lokalu obowiazku stawienia się
    podczas meldowania się osoby która ma zamieszkać; dobrze widzę?
    - w rozporządzeniu:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20022361999&type=2&name=ATTBLJJ5
    ... NIE widzę zapisków co do stawiennictwa się posiadacza (własciciela).

    Co przeoczyłem?

    > Prawidłowym postępowaniem w takiej sytuacji jest zameldowanie się w drodze
    > decyzji administracyjnej (analogicznie do wymeldowania w ten sposób).

    No i dobrze.
    Pytanie: wobec tego, dlaczego urząd tego *nie robi*?
    Obywatel robi co mu każą - par. 2 rozporządzenia, czyta, łapie kwitki
    i idzie. Urząd "chce właściciela".
    DLACZEGO?
    Przecież ustawa nie nakłada na meldującego się obowiązku "wyboru trybu".
    Jak mam korzystać z określonej formy opodatkowania i *mam* sobie wybrać,
    to odpowiedni obowiązek jest *w ustawie*.
    Niby dlaczego tryb wykonania ma być określony w ten sposób, że urzędnik
    *nie mówi* zgłaszającemu się iż w takim razie uruchamiany jest taki tryb?

    pzdr, Gotfryd